piątek, 11 czerwca 2021

Chińskie kutry patrolowe typu Mei Gui 1932 (12 jednostek)

Chińskie kutry patrolowe typu Mei Gui 1932 (12 jednostek)

Kontynuacja rozbudowy wirtualnej chińskiej MW, wg ogólnego pomysłu kolegi Hrotgara.

Jednostki zostały pomyślane jako pewne uzupełnienie – prezentowanych niedawno (19.05.2021) – kanonierek rzeczno-morskich. Podobnie jak w przypadku kanonierek, ich obszarem operacyjnym są wody przybrzeżne oraz dolne biegi większych rzek. Również stawiane przed nimi zadania są niemal identyczne; w czasie pokoju policyjne (zwalczanie piractwa i kontrabandy), a w czasie wojny patrolowanie i eskortowanie żeglugi kabotażowej. Pomimo niewielkich rozmiarów, okręciki są silnie uzbrojone, a nawet lekko opancerzone. Ponieważ służba quasi-policyjna często wymaga szybkich reakcji, zrezygnowano tu z silników parowych, na rzecz silników diesla.

Opis techniczny okrętu.

Kadłub

Dość typowy dla jednostek tej wielkości.

Napęd

Dwa silniki diesla we wspólnej maszynowni.

Uzbrojenie

- 1xIx3"/23 (7.62 cm) Mark 9, przy elewacji 45o donośność pociskiem HC 5,90 kg wynosi 8050 m, a przy elewacji maksymalnej 75o donośność pionowa pociskiem AA 5,90 kg wynosi 5490 m;

- 1xIx1-pdr 1.46"/30 (37 mm) Mark 7, przy elewacji 40o donośność pociskiem 0,48 kg wynosi 3200 m, a przy elewacji maksymalnej 80o donośność tym samym pociskiem wynosi 1920 m;

- 2xIx0,50”/90 (12,7 mm) M1921;

- 2xwbg z zapasem 8 bg.

Brak urządzeń kierowania ogniem.

Opancerzenie

Jak w raporcie; ma chronić przed ogniem broni maszynowej oraz lekkiej artylerii, np. działek o kalibrze do 37 mm.

Inne

Jedna radiostacja krótkiego zasięgu.

Poniżej wizualizacja nazw okrętów w tradycyjnym piśmie chińskim oraz ich tłumaczenie na język polski:

- Mei Gui –  玫瑰   Róża,

- Ju Hua – 菊花 – Chryzantema,

- Cui Ju – 翠菊 – Aster,

- Zi Se – 紫色 – Fiołek,

- Ding Xiang Hua – 丁香花 – Goździk,

- Bai He – 百合 – Lilia,

- Mu Dan – 牡丹 – Piwonia,

- Yu Jin Xiang – 鬱金香 – Tulipan,

- Yu Lan – 玉蘭 – Magnolia,

- Ying Shan Hong – 映山紅 – Azalia,

- Hong Mo – 虹膜 – Irys,

- Jin Kui – 錦葵 – Malwa. 

Mei Gui, China patrol craft laid down 1931, launched 1931, completed 1932 (engine 1931)

 Displacement:

            106 t light; 111 t standard; 122 t normal; 130 t full load

 Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep)

            (109,32 ft / 106,30 ft) x 17,72 ft x (3,94 / 4,15 ft)

            (33,32 m / 32,40 m) x 5,40 m  x (1,20 / 1,26 m)

 Armament:

      1 - 3,00" / 76,2 mm 23,0 cal gun - 13,01lbs / 5,90kg shells, 250 per gun

              Quick firing gun in deck mount, 1900 Model

              1 x Single mount on centreline, forward deck forward

      1 - 1,46" / 37,0 mm 30,0 cal gun - 1,06lbs / 0,48kg shells, 1 000 per gun

              Quick firing gun in deck mount, 1885 Model

              1 x Single mount on centreline, aft deck aft

                        1 raised mount

      2 - 0,50" / 12,7 mm 90,0 cal guns - 0,07lbs / 0,03kg shells, 3 000 per gun

              Breech loading guns in deck mounts, 1921 Model

              2 x Single mounts on sides, aft deck centre

                        2 raised mounts

      Weight of broadside 14 lbs / 6 kg

      Main DC/AS Mortars

      2 - 99,21 lbs / 45,00 kg Depth Charges + 8 reloads - 0,443 t total

            in Stern depth charge racks

 Armour:

   - Belts:                     Width (max)    Length (avg)               Height (avg)

            Main:   0,98" / 25 mm   59,38 ft / 18,10 m     7,87 ft / 2,40 m

            Ends:   Unarmoured

              Main Belt covers 86% of normal length

    - Gun armour:         Face (max)     Other gunhouse (avg)            Barbette/hoist (max)

            Main:   0,51" / 13 mm       -                                  -

    - Armoured deck - multiple decks:

            For and Aft decks: 0,51" / 13 mm

    - Conning towers: Forward 0,98" / 25 mm, Aft 0,00" / 0 mm

 Machinery:

            Diesel Internal combustion motors,

            Geared drive, 2 shafts, 700 shp / 522 Kw = 15,56 kts

            Range 2 200nm at 10,00 kts

            Bunker at max displacement = 19 tons

 Complement:

            17 - 23

 Cost:

            £0,031 million / $0,124 million

 Distribution of weights at normal displacement:

            Armament: 2 tons, 1,8%

               - Guns: 2 tons, 1,3%

               - Weapons: 1 tons, 0,5%

            Armour: 33 tons, 26,7%

               - Belts: 21 tons, 17,3%

               - Armament: 1 tons, 0,9%

               - Armour Deck: 10 tons, 8,0%

               - Conning Tower: 1 tons, 0,4%

            Machinery: 21 tons, 17,2%

            Hull, fittings & equipment: 50 tons, 41,3%

            Fuel, ammunition & stores: 15 tons, 12,7%

            Miscellaneous weights: 0 tons, 0,4%

               - On freeboard deck: 0 tons

 Overall survivability and seakeeping ability:

            Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):

              359 lbs / 163 Kg = 22,1 x 3,0 " / 76 mm shells or 0,4 torpedoes

            Stability (Unstable if below 1.00): 1,24

            Metacentric height 0,5 ft / 0,2 m

            Roll period: 10,0 seconds

            Steadiness      - As gun platform (Average = 50 %): 74 %

                                   - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,13

            Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,23

 Hull form characteristics:

            Hull has rise forward of midbreak,

              a normal bow and small transom stern

            Block coefficient (normal/deep): 0,575 / 0,583

            Length to Beam Ratio: 6,00 : 1

            'Natural speed' for length: 11,29 kts

            Power going to wave formation at top speed: 66 %

            Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 60

            Bow angle (Positive = bow angles forward): 7,50 degrees

            Stern overhang: 1,64 ft / 0,50 m

            Freeboard (% = length of deck as a percentage of waterline length):

                                               Fore end,        Aft end

               - Forecastle:            24,00%,  10,50 ft / 3,20 m,  10,17 ft / 3,10 m

               - Forward deck:       16,00%,  10,17 ft / 3,10 m,  10,17 ft / 3,10 m

               - Aft deck:    40,00%,  5,91 ft / 1,80 m,  5,91 ft / 1,80 m

               - Quarter deck:        20,00%,  5,91 ft / 1,80 m,  5,91 ft / 1,80 m

               - Average freeboard:                      7,64 ft / 2,33 m

            Ship tends to be wet forward

 Ship space, strength and comments:

            Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 62,3%

                        - Above water (accommodation/working, high = better): 110,1%

            Waterplane Area: 1 379 Square feet or 128 Square metres

            Displacement factor (Displacement / loading): 154%

            Structure weight / hull surface area: 22 lbs/sq ft or 107 Kg/sq metre

            Hull strength (Relative):

                        - Cross-sectional: 0,83

                        - Longitudinal: 6,02

                        - Overall: 1,01

            Excellent machinery, storage, compartmentation space

            Adequate accommodation and workspace room

            Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform

            Good seaboat, rides out heavy weather easily

 Mei Gui (1932)

Ju Hua (1932)

Cui Ju (1932)

Zi Se (1932)

Ding Xiang Hua (1932)

Bai He (1932)

Mu Dan (1932)

Yu Jin Xiang (1932)

Yu Lan (1932)

Ying Shan Hong (1932)

Hong Mo (1932)

Jin Kui (1932)


niedziela, 6 czerwca 2021

Krążownik liniowy typu Swiatogor 1915 (1 jednostka)

Krążownik liniowy typu Swiatogor 1915 (1 jednostka)

Pomysłodawcą projektu jest kolega mb81. Niestety, do tego momentu, nie przedstawił On legendy; jeżeli zrobi to niebawem, opublikuję ją, jako aneks do tego posta.

Opis techniczny okrętu.

Kadłub

Typowy dla dużych, szybkich okrętów z lat poprzedzających IWS.

Napęd

40 kotłów węglowych typu Yarrow ze skraplaczami olejowymi w ośmiu kotłowniach oraz cztery zestawy turbin parowych typu Parsons w czterech maszynowniach.

Uzbrojenie

- 3xIIIx305 mm/52 (12") Pattern 1907, przy elewacji maksymalnej 25o donośność pociskami APC, SAP i HE 470,9 kg wynosi 24620 m;

- 16xIx120 mm/50 (4.7") Pattern 1905, przy elewacji maksymalnej 25o donośność pociskiem SAP 28,97 kg wynosi 15360 m;

- 8xIx47 mm/43,5 (1.85") Pattern 1883, przy elewacji maksymalnej 25o donośność pociskiem HE 1,5 kg wynosi 6840 m;

- 4xIxwt456 mm.

Do kierowania ogniem zainstalowano dwa dalmierze optyczne o bazie 5,8 m.

Opancerzenie

Patrz raport i rysunek.

Inne

Okręt wyposażono w radiostację dużego zasięgu.

Teraz moja ocena projektu. Jednostka jest pewną wariacją okrętów typu Sewastopol.  Rezygnacja z jednej wieży 305 mm pozwoliła na zamontowanie znacznie silniejszego napędu oraz poprawę opancerzenia. Przewidziany na Morze Czarne okręt, będzie chyba najsilniejszą jednostką na tym akwenie. Tylko turecki (ex-niemiecki) Yawuz Sultan Selim mógłby nawiązać z nim w miarę równorzędną walkę. 

Link do obrazka: https://megawrzuta.pl/download/2ef87da4aab66a9b3b22cabc55d9deee.html

Swiatogor, Russia battlecruiser laid down 1910, launched 1913, completed 1915 (engine 1913)

 Displacement:

            20 033 t light; 21 462 t standard; 23 259 t normal; 24 697 t full load

Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep)

            (649,61 ft / 649,61 ft) x 86,61 ft x (27,56 / 28,87 ft)

            (198,00 m / 198,00 m) x 26,40 m  x (8,40 / 8,80 m)

 Armament:

      9 - 12,01" / 305 mm 52,0 cal guns - 1 038,16lbs / 470,90kg shells, 150 per gun

              Breech loading guns in turret on barbette mounts, 1907 Model

              3 x 3-gun mounts on centreline, evenly spread

      16 - 4,72" / 120 mm 50,0 cal guns - 63,87lbs / 28,97kg shells, 300 per gun

              Quick firing guns in casemate mounts, 1905 Model

              8 x Single mounts on sides, evenly spread

              8 x Single mounts on sides, evenly spread

                        8 hull mounts in casemates - Limited use in heavy seas

      8 - 1,85" / 47,0 mm 43,5 cal guns - 3,31lbs / 1,50kg shells, 1 000 per gun

              Quick firing guns in deck mounts, 1883 Model

              8 x Single mounts on sides, evenly spread

                        8 raised mounts

      Weight of broadside 9 868 lbs / 4 476 kg

      Main Torpedoes

      4 - 18,0" / 456 mm, 17,06 ft / 5,20 m torpedoes - 0,817 t each, 3,270 t total

            submerged side tubes with 8 reloads torpedoes

 Armour:

   - Belts:                     Width (max)    Length (avg)               Height (avg)

            Main:   9,84" / 250 mm           389,76 ft / 118,80 m   10,17 ft / 3,10 m

            Ends:   2,95" / 75 mm 236,88 ft / 72,20 m     10,17 ft / 3,10 m

              22,97 ft / 7,00 m Unarmoured ends

            Upper: 5,91" / 150 mm           389,76 ft / 118,80 m   7,87 ft / 2,40 m

              Main Belt covers 92% of normal length

   - Gun armour:         Face (max)     Other gunhouse (avg)            Barbette/hoist (max)

            Main:   12,0" / 305 mm           7,99" / 203 mm                      8,86" / 225 mm

            2nd:     5,91" / 150 mm                 -                                  -

    - Armoured deck - multiple decks:

            For and Aft decks: 3,94" / 100 mm

   - Conning towers: Forward 9,84" / 250 mm, Aft 4,92" / 125 mm

 Machinery:

            Coal and oil fired boilers, steam turbines,

            Geared drive, 4 shafts, 67 200 shp / 50 131 Kw = 27,22 kts

            Range 3 900nm at 16,00 kts

            Bunker at max displacement = 3 235 tons (75% coal)

 Complement:

            941 - 1 224

 Cost:

            £2,043 million / $8,172 million

Distribution of weights at normal displacement:

            Armament: 2 285 tons, 9,8%

               - Guns: 2 278 tons, 9,8%

               - Weapons: 7 tons, 0,0%

            Armour: 6 724 tons, 28,9%

               - Belts: 2 728 tons, 11,7%

               - Armament: 1 558 tons, 6,7%

               - Armour Deck: 2 178 tons, 9,4%

               - Conning Towers: 259 tons, 1,1%

            Machinery: 2 826 tons, 12,1%

            Hull, fittings & equipment: 8 192 tons, 35,2%

            Fuel, ammunition & stores: 3 226 tons, 13,9%

            Miscellaneous weights: 7 tons, 0,0%

               - Hull below water: 7 tons

 Overall survivability and seakeeping ability:

            Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):

              31 872 lbs / 14 457 Kg = 35,3 x 12,0 " / 305 mm shells or 3,5 torpedoes

            Stability (Unstable if below 1.00): 1,17

            Metacentric height 5,4 ft / 1,7 m

            Roll period: 15,6 seconds

            Steadiness      - As gun platform (Average = 50 %): 70 %

                                   - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,69

            Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,41

 Hull form characteristics:

            Hull has a flush deck,

              a normal bow and a cruiser stern

            Block coefficient (normal/deep): 0,525 / 0,532

            Length to Beam Ratio: 7,50 : 1

            'Natural speed' for length: 25,49 kts

            Power going to wave formation at top speed: 49 %

            Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50

            Bow angle (Positive = bow angles forward): -7,20 degrees

            Stern overhang: -2,95 ft / -0,90 m

            Freeboard (% = length of deck as a percentage of waterline length):

                                               Fore end,        Aft end

               - Forecastle:            22,00%,  23,95 ft / 7,30 m,  21,00 ft / 6,40 m

               - Forward deck:       28,00%,  21,00 ft / 6,40 m,  21,00 ft / 6,40 m

               - Aft deck:    32,00%,  21,00 ft / 6,40 m,  21,00 ft / 6,40 m

               - Quarter deck:        18,00%,  21,00 ft / 6,40 m,  21,00 ft / 6,40 m

               - Average freeboard:                      21,26 ft / 6,48 m

            Ship tends to be wet forward

 Ship space, strength and comments:

            Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 78,6%

                        - Above water (accommodation/working, high = better): 163,0%

            Waterplane Area: 38 361 Square feet or 3 564 Square metres

            Displacement factor (Displacement / loading): 109%

            Structure weight / hull surface area: 166 lbs/sq ft or 811 Kg/sq metre

            Hull strength (Relative):

                        - Cross-sectional: 0,96

                        - Longitudinal: 1,60

                        - Overall: 1,01

            Excellent machinery, storage, compartmentation space

            Excellent accommodation and workspace room

            Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform

            Good seaboat, rides out heavy weather easily


poniedziałek, 31 maja 2021

Chińskie krążowniki lekkie typu Huo She 1931-1932 (2 jednostki)

Chińskie krążowniki lekkie typu Huo She 1931-1932 (2 jednostki)

Ciąg dalszy rozbudowy wirtualnej chińskiej MW, wg ogólnego pomysłu kolegi Hrotgara.

Zbudowane w latach 1924-25, małe lekkie krążowniki typu Fei She (post z dnia 17.12.2020), szybko przestały odpowiadać aspiracjom chińskiej admiralicji; cóż, podobno apetyt rośnie w miarę jedzenia. Ponieważ, Stany Zjednoczone w tym czasie lekkich krążowników nie budowały, postanowiono oprzeć projekt nowych chińskich lekkich krążowników na pomniejszonym i lekko przeprofilowanym kadłubie amerykańskich ciężkich krążowników typu Pensacola. Zastosowano również kotły tego samego typu, co na Pensacoli, lecz w zmniejszonej z 8 do 6 liczbie. Odmienny był także układ kotłowni i maszynowni (na Pensacoli naprzemienny K-M-K-M, a na chińskich jednostkach K-K-M-M). Poza tym, zastosowano identyczne do tych z Pensacoli dalocelowniki. Jako uzbrojenie główne, zamontowano działa wcześniej już używane na okrętach typu Fei She (i Omaha), lecz w nowo opracowanych 3-działowych wieżach (w zmodyfikowanej postaci użytych później na krążownikach typu Brooklyn). W rezultacie – moim zdaniem – uzyskano stosunkowo nowoczesne i wartościowe krążowniki lekkie średniej wielkości.

Poniżej, opis techniczny.

Kadłub

Patrz wstęp. Stosunkowo wysoka wolna burta zapewnia dobrą dzielność morską.

Napęd

Sześć kotłów olejowych White-Forster w czterech kotłowniach i cztery zestawy turbin parowych Parsons z przekładniami.

Uzbrojenie

- 3xIIIx6"/53 (15.2 cm) Mark 14, przy elewacji maksymalnej 30o donośność pociskiem 47,60 kg wynosiła 23130 m;

- 4xIx5"/25 (12.7 cm) Mark 13, przy elewacji 45o donośność pociskiem HC 24,43 kg wynosiła 13260 m, a przy elewacji maksymalnej 85o donośność pociskiem AAC o tej samej masie wynosiła 8350 m;

- 3xIVx1.1"/75 (28 mm) Mark 1, przy elewacji 41o donośność pociskiem HE 0,416 kg wynosiła 6770 m, a przy elewacji maksymalnej 90o donośność tym samym pociskiem wynosiła 4790 m;

- 4xIx0,50”/90 (12,7 mm) M1921;

- 4xIIxwt533 mm.

Do kierowania ogniem zainstalowano dwa dalocelowniki optyczne o bazie 4,4 m.

Opancerzenie

Patrz raport i schemat rysunkowy. Gródź ptorp nie jest dodatkową grodzią pancerną, lecz wykonaną ze stali pancernej grodzią konstrukcyjną i jej ciężar jest wliczony w ciężar kadłuba.

Inne

Okręt został wyposażony w pięć radiostacji o zróżnicowanym zasięgu.

Poniżej wizualizacja nazw okrętów w tradycyjnym piśmie chińskim oraz ich tłumaczenie na język polski:

- Huo She –  火蛇   Ognisty Wąż,

- Liangtou She – 兩頭蛇 – Dwugłowy Wąż. 

Huo She, China light cruiser laid down 1929, launched 1930, completed 1931 (engine 1930)

 Displacement:

            6 840 t light; 7 122 t standard; 7 878 t normal; 8 483 t full load

 Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep)

            (551,13 ft / 542,65 ft) x 61,68 ft x (17,72 / 18,70 ft)

            (167,99 m / 165,40 m) x 18,80 m  x (5,40 / 5,70 m)

 Armament:

      9 - 5,98" / 152 mm 53,0 cal guns - 104,94lbs / 47,60kg shells, 150 per gun

              Quick firing guns in turret on barbette mounts, 1920 Model

              3 x Triple mounts on centreline ends, majority forward

                        1 raised mount - superfiring

      4 - 5,00" / 127 mm 25,0 cal guns - 53,99lbs / 24,49kg shells, 300 per gun

              Dual purpose guns in deck mounts, 1921 Model

              4 x Single mounts on sides, evenly spread

    12 - 1,10" / 28,0 mm 75,0 cal guns - 0,93lbs / 0,42kg shells, 1 500 per gun

              Anti-air guns in deck mounts, 1929 Model

              2 x 4 row quad mounts on sides, aft deck forward

                        2 raised mounts

              1 x 4 row quad mount on centreline, aft deck centre

                        1 raised mount

      4 - 0,50" / 12,7 mm 90,0 cal guns - 0,07lbs / 0,03kg shells, 3 000 per gun

              Machine guns in deck mounts, 1921 Model

              4 x Single mounts on sides, evenly spread

                        4 double raised mounts

      Weight of broadside 952 lbs / 524 kg

      Main Torpedoes

      8 - 21,0" / 533 mm, 27,33 ft / 8,33 m torpedoes - 1,770 t each, 7,080 t total

            In 4 sets of deck mounted carriage/fixed tubes

 Armour:

   - Belts:                     Width (max)    Length (avg)               Height (avg)

            Main:   2,99" / 76 mm 325,46 ft / 99,20 m     6,89 ft / 2,10 m

            Ends:   Unarmoured

              Main Belt covers 92% of normal length

              Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces

    - Torpedo Bulkhead - Strengthened structural bulkheads:

                        0,98" / 25 mm 325,46 ft / 99,20 m     21,65 ft / 6,60 m

            Beam between torpedo bulkheads 44,62 ft / 13,60 m

    - Gun armour:         Face (max)     Other gunhouse (avg)            Barbette/hoist (max)

            Main:   0,98" / 25 mm 0,51" / 13 mm             0,98" / 25 mm

            2nd:     0,79" / 20 mm       -                                  -

    - Armoured deck - single deck:

            For and Aft decks: 0,98" / 25 mm

    - Conning towers: Forward 2,01" / 51 mm, Aft 0,98" / 25 mm

 Machinery:

            Oil fired boilers, steam turbines,

            Geared drive, 4 shafts, 80 250 shp / 59 866 Kw = 32,45 kts

            Range 5 800nm at 16,00 kts

            Bunker at max displacement = 1 361 tons

 Complement:

            417 - 543

 Cost:

            £2,809 million / $11,238 million

 Distribution of weights at normal displacement:

            Armament: 316 tons, 4,0%

               - Guns: 307 tons, 3,9%

               - Weapons: 9 tons, 0,1%

            Armour: 943 tons, 12,0%

               - Belts: 282 tons, 3,6%

               - Torpedo bulkhead: 257 tons, 3,3%

               - Armament: 73 tons, 0,9%

               - Armour Deck: 306 tons, 3,9%

               - Conning Towers: 26 tons, 0,3%

            Machinery: 2 432 tons, 30,9%

            Hull, fittings & equipment: 3 142 tons, 39,9%

            Fuel, ammunition & stores: 1 038 tons, 13,2%

            Miscellaneous weights: 7 tons, 0,1%

               - On freeboard deck: 7 tons

 Overall survivability and seakeeping ability:

            Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):

              9 018 lbs / 4 091 Kg = 78,3 x 6,0 " / 152 mm shells or 1,1 torpedoes

            Stability (Unstable if below 1.00): 1,24

            Metacentric height 3,6 ft / 1,1 m

            Roll period: 13,7 seconds

            Steadiness      - As gun platform (Average = 50 %): 70 %

                                   - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,35

            Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,28

 Hull form characteristics:

            Hull has a flush deck,

              a normal bow and a cruiser stern

            Block coefficient (normal/deep): 0,465 / 0,474

            Length to Beam Ratio: 8,80 : 1

            'Natural speed' for length: 23,29 kts

            Power going to wave formation at top speed: 59 %

            Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 55

            Bow angle (Positive = bow angles forward): 17,50 degrees

            Stern overhang: -1,97 ft / -0,60 m

            Freeboard (% = length of deck as a percentage of waterline length):

                                               Fore end,        Aft end

               - Forecastle:            22,00%,  26,90 ft / 8,20 m,  22,64 ft / 6,90 m

               - Forward deck:       28,00%,  22,64 ft / 6,90 m,  21,65 ft / 6,60 m

               - Aft deck:    32,00%,  21,65 ft / 6,60 m,  21,65 ft / 6,60 m

               - Quarter deck:        18,00%,  21,65 ft / 6,60 m,  22,64 ft / 6,90 m

               - Average freeboard:                      22,47 ft / 6,85 m

 Ship space, strength and comments:

            Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 158,9%

                        - Above water (accommodation/working, high = better): 214,2%

            Waterplane Area: 21 620 Square feet or 2 009 Square metres

            Displacement factor (Displacement / loading): 113%

            Structure weight / hull surface area: 99 lbs/sq ft or 486 Kg/sq metre

            Hull strength (Relative):

                        - Cross-sectional: 0,93

                        - Longitudinal: 2,12

                        - Overall: 1,01

            Cramped machinery, storage, compartmentation space

            Excellent accommodation and workspace room

            Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform

            Good seaboat, rides out heavy weather easily

 Huo She (1931)

Liangtou She (1932)