Krajowy przemysł lotniczy – stan na rok 1925
Przedstawiam
poniżej strukturę polskiego przemysłu lotniczego.
Państwowa Wytwórnia Lotnicza
(PWL) z siedzibą w Świdniku:
-
Biuro Konstrukcyjne w Świdniku,
-
Zakład Budowy Płatowców w Świdniku,
-
Zakład Budowy Silników w Świdniku,
-
Zakład Budowy Płatowców w Mielcu;
Centralne Zakłady Lotnicze
(CZL) z siedzibą w Warszawie:
-
Biuro Konstrukcyjne w Warszawie,
-
Zakład Budowy Płatowców w Warszawie,
-
Zakład Budowy Silników w Warszawie;
Wytwórnia Samolotów Dęblin
(WSD) z siedzibą w Dęblinie:
-
Zakład Budowy Płatowców w Dęblinie;
Poznańska Fabryka Samolotów
(PFS) z siedzibą w Poznaniu:
-
Zakład Budowy Płatowców w Poznaniu,
-
Zakład Budowy Silników w Poznaniu;
Lubelska Wytwórnia Samolotów
(LWS) z siedzibą w Lublinie:
-
Zakład Budowy Płatowców w Lublinie,
-
Zakład Budowy Płatowców w Białej Podlaskiej;
Wytwórnia Silników
Spalinowych (WSS) z siedzibą w Andrychowie:
-
Biuro Konstrukcyjne w Andrychowie,
-
Zakład Budowy Silników w Andrychowie;
Państwowe Zakłady
Inżynieryjne (PZInż.) z siedzibą w Warszawie:
-
Zakład Budowy Silników w Rzeszowie.
LWS
dotychczas produkował wyłącznie samoloty cywilne, lecz w niedalekiej przyszłości
ma zamiar uruchomić również produkcję samolotów wojskowych. Zakłady WSS i
PZInż. prócz silników lotniczych produkują również inne silniki komunikacyjne i
stacjonarne.
Poza
tym liczne, niewymienione tu zakłady mają w swoim asortymencie przeznaczone dla
lotnictwa podzespoły i elementy wyposażenia (uzbrojenie i amunicja, wyposażenie
radiotechniczne, elektrotechniczne i optyczne, ogumienie, i inne).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz