środa, 1 kwietnia 2015

Krajowy przemysł lotniczy – stan na rok 1925



Krajowy przemysł lotniczy – stan na rok 1925

Przedstawiam poniżej strukturę polskiego przemysłu lotniczego.
Państwowa Wytwórnia Lotnicza (PWL) z siedzibą w Świdniku:
- Biuro Konstrukcyjne w Świdniku,
- Zakład Budowy Płatowców w Świdniku,
- Zakład Budowy Silników w Świdniku,
- Zakład Budowy Płatowców w Mielcu;
Centralne Zakłady Lotnicze (CZL) z siedzibą w Warszawie:
- Biuro Konstrukcyjne w Warszawie,
- Zakład Budowy Płatowców w Warszawie,
- Zakład Budowy Silników w Warszawie;
Wytwórnia Samolotów Dęblin (WSD) z siedzibą w Dęblinie:
- Zakład Budowy Płatowców w Dęblinie;
Poznańska Fabryka Samolotów (PFS) z siedzibą w Poznaniu:
- Zakład Budowy Płatowców w Poznaniu,
- Zakład Budowy Silników w Poznaniu;
Lubelska Wytwórnia Samolotów (LWS) z siedzibą w Lublinie:
- Zakład Budowy Płatowców w Lublinie,
- Zakład Budowy Płatowców w Białej Podlaskiej;
Wytwórnia Silników Spalinowych (WSS) z siedzibą w Andrychowie:
- Biuro Konstrukcyjne w Andrychowie,
- Zakład Budowy Silników w Andrychowie;
Państwowe Zakłady Inżynieryjne (PZInż.) z siedzibą w Warszawie:
- Zakład Budowy Silników w Rzeszowie.
LWS dotychczas produkował wyłącznie samoloty cywilne, lecz w niedalekiej przyszłości ma zamiar uruchomić również produkcję samolotów wojskowych. Zakłady WSS i PZInż. prócz silników lotniczych produkują również inne silniki komunikacyjne i stacjonarne.
Poza tym liczne, niewymienione tu zakłady mają w swoim asortymencie przeznaczone dla lotnictwa podzespoły i elementy wyposażenia (uzbrojenie i amunicja, wyposażenie radiotechniczne, elektrotechniczne i optyczne, ogumienie, i inne).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz