sobota, 15 lipca 2017

Lotniskowiec eskortowy typu Generał Arciszewski 1942 (2 szt.)



Lotniskowiec eskortowy typu Generał Arciszewski 1942 (2 szt.)

Spory lotniskowiec eskortowy, mogący w razie potrzeby pełnić rolę małego lotniskowca uderzeniowego. W takim przypadku, zmienia się skład grupy lotniczej na 10 x PWL-126M(p) + 13 x PFS-45BN(p).
W roli lotniskowca eskortowego, okręt ma za zadanie: zwalczać nieprzyjacielskie samoloty bombowe (torpedowe) za pomocą myśliwców, wykrywać i zwalczać wrogie OP za pomocą samolotów rozpoznawczo-bombowych oraz ewentualnie, za pomocą tych ostatnich aparatów, utrudniać ataki okrętów nawodnych wroga.
Rola małego lotniskowca uderzeniowego sprowadza się do wsparcia większych „braci” lub samodzielnych akcji przeciwko mniej ważnym i słabiej bronionym obiektom npla.
Jak da się zauważyć, okręt posiada dość liczną i chyba silną artylerię plot, można to uznać za „znak czasu” Opancerzenie obejmuje jedynie urządzenia napędowe oraz inne szczególnie wrażliwe obszary (magazyny amunicji i paliwa), niemniej na uwagę zasługuje gruby (jak na okręt tej wielkości) pancerz poziomy.
Prędkość jest niejako średnią pomiędzy lotniskowcami eskortowymi, a uderzeniowymi, co wynika z zakładanej dwufunkcyjności tej jednostki. Zasięg nie jest może zbyt imponujący, ale chyba wystarczający. Właściwości morskie są więcej niż dobre, ale to już chyba standard w odniesieniu do moich jednostek oceanicznych.
Na spodziewane zarzuty, dotyczące małej powierzchni podnośników odpowiadam; podnośniki umożliwiające wynoszenie na pokład startowy samolotów z już rozłożonymi skrzydłami byłyby zbyt ciężkie oraz zajmowały zbyt wielką powierzchnię hangaru.
Nowością jest tu zastosowany po raz pierwszy w naszej flocie radionamiernik wysokiej częstotliwości (HF-DF), ułatwiający wykrywanie transmisji radiowych OP npla, a więc ustalanie ich pozycji.
Tyle opisu chyba wystarczy, reszta danych w raporcie.

Link do obrazka: niestety Imagebam z niewiadomych przyczyn przestał ze mną współpracować, poszukam czegoś innego

Generał Arciszewski, Poland Escort aircraft carrier laid down 1942

Displacement:
            9 071 t light; 9 347 t standard; 10 752 t normal; 11 875 t full load

Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep)
            (583,02 ft / 577,43 ft) x 72,18 ft x (21,00 / 22,50 ft)
            (177,71 m / 176,00 m) x 22,00 m  x (6,40 / 6,86 m)

Armament:
      2 - 4,72" / 120 mm 50,0 cal guns - 55,82lbs / 25,32kg shells, 200 per gun
              Dual purpose guns in deck and hoist mount, 1942 Model
              1 x Twin mount on centreline, aft deck aft
      16 - 1,57" / 40,0 mm 60,0 cal guns - 2,14lbs / 0,97kg shells, 1 000 per gun
              Anti-air guns in deck mounts, 1942 Model
              4 x Twin mounts on sides, evenly spread
              2 x Quad mounts on centreline, evenly spread
      20 - 0,98" / 25,0 mm 60,0 cal guns - 0,53lbs / 0,24kg shells, 5 000 per gun
              Anti-air guns in deck mounts, 1942 Model
              16 x Single mounts on sides, evenly spread
                        16 hull mounts in casemates- Limited use in heavy seas
              2 x Twin mounts on sides amidships
                        2 raised mounts
      Weight of broadside 156 lbs / 71 kg

Armour:
   - Belts:                     Width (max)    Length (avg)               Height (avg)
            Main:   4,92" / 125 mm           433,07 ft / 132,00 m   7,55 ft / 2,30 m
            Ends:   Unarmoured
              Main Belt covers 115% of normal length

   - Torpedo Bulkhead - Strengthened structural bulkheads:
                        2,95" / 75 mm 433,07 ft / 132,00 m   17,72 ft / 5,40 m
            Beam between torpedo bulkheads 72,18 ft / 22,00 m

   - Gun armour:         Face (max)     Other gunhouse (avg)            Barbette/hoist (max)
            Main:         -                      -                            0,98" / 25 mm

   - Armoured deck - multiple decks:
            For and Aft decks: 3,94" / 100 mm

   - Conning towers: Forward 3,94" / 100 mm, Aft 0,00" / 0 mm

Machinery:
            Diesel Internal combustion motors,
            Geared drive, 4 shafts, 45 239 shp / 33 748 Kw = 28,30 kts
            Range 13 900nm at 14,00 kts
            Bunker at max displacement = 2 528 tons

Complement:
            527 - 686

Cost:
            £3,175 million / $12,701 million

Distribution of weights at normal displacement:
            Armament: 41 tons, 0,4%
               - Guns: 41 tons, 0,4%
            Armour: 3 241 tons, 30,1%
               - Belts: 654 tons, 6,1%
               - Torpedo bulkhead: 838 tons, 7,8%
               - Armament: 0 tons, 0,0%
               - Armour Deck: 1 707 tons, 15,9%
               - Conning Tower: 41 tons, 0,4%
            Machinery: 1 182 tons, 11,0%
            Hull, fittings & equipment: 3 508 tons, 32,6%
            Fuel, ammunition & stores: 1 680 tons, 15,6%
            Miscellaneous weights: 1 099 tons, 10,2%
               - Hull below water: 889 tons
               - Hull above water: 84 tons
               - On freeboard deck: 114 tons
               - Above deck: 12 tons

Overall survivability and seakeeping ability:
            Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
              41 147 lbs / 18 664 Kg = 780,4 x 4,7 " / 120 mm shells or 8,1 torpedoes
            Stability (Unstable if below 1.00): 1,46
            Metacentric height 5,9 ft / 1,8 m
            Roll period: 12,5 seconds
            Steadiness      - As gun platform (Average = 50 %): 80 %
                                   - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,03
            Seaboat quality  (Average = 1.00): 2,00

Hull form characteristics:
            Hull has low quarterdeck ,
              an extended bulbous bow and a round stern
            Block coefficient (normal/deep): 0,430 / 0,443
            Length to Beam Ratio: 8,00 : 1
            'Natural speed' for length: 24,03 kts
            Power going to wave formation at top speed: 48 %
            Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 40
            Bow angle (Positive = bow angles forward): 10,50 degrees
            Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
            Freeboard (% = length of deck as a percentage of waterline length):
                                               Fore end,        Aft end
               - Forecastle:            15,00%,  30,18 ft / 9,20 m,  30,18 ft / 9,20 m
               - Forward deck:       37,50%,  30,18 ft / 9,20 m,  30,18 ft / 9,20 m
               - Aft deck:    37,50%,  30,18 ft / 9,20 m,  30,18 ft / 9,20 m
               - Quarter deck:        10,00%,  12,14 ft / 3,70 m,  12,14 ft / 3,70 m
               - Average freeboard:                      28,38 ft / 8,65 m

Ship space, strength and comments:
            Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 48,6%
                        - Above water (accommodation/working, high = better): 285,5%
            Waterplane Area: 26 172 Square feet or 2 431 Square metres
            Displacement factor (Displacement / loading): 157%
            Structure weight / hull surface area: 95 lbs/sq ft or 462 Kg/sq metre
            Hull strength (Relative):
                        - Cross-sectional: 0,88
                        - Longitudinal: 3,07
                        - Overall: 1,00
            Excellent machinery, storage, compartmentation space
            Excellent accommodation and workspace room
            Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform
            Excellent seaboat, comfortable, can fire her guns in the heaviest weather

13 x PWL-126M(p)
10 x PFS-47RB(p)

Sensors:
1 x DC-P-4
1 x RN-2
1 x RNWC-1
1 x RWN-PM-2

Generał Arciszewski (1942)
Generał Siemienowicz (1942)