Budowa kolumbijskich kutrów torpedowych typu BT-7 1934-1935 (6 jednostek)
Kutry te można uznać za
rozwinięcie typu BT-4; są od nich
nieco większe i silniej uzbrojone w broń maszynową, ale prędkość, zasięg i
właściwości morskie są praktycznie identyczne. Jedyną istotną różnicą, jest
konstrukcja wyrzutni torpedowych; na BT-4
były to burtowe zrzutnie, a na BT-7
są klasyczne wyrzutnie rurowe. W raporcie zostały zdefiniowane jako stałe, ale
w rzeczywistości mają możliwość wychylenia na burty względem osi okrętu o kąt do +/- 9 st. (od przedstawionego na rysunku położenia); umożliwia to wystrzelenie torped bez kolizji
z kadłubem, czy relingiem.
Po trzy jednostki budują stocznie Astillero
Baranquilla i Astillero Naval No.2 w Guayaquil. Wszystkie dostawy zapewnił
przemysł krajowy.
Opis techniczny.
Kadłub
Dość
typowy dla jednostek tej klasy i tego okresu.
Napęd
Trzy
silniki benzynowe GM/JSFM o mocy 500 KM każdy, w jednej maszynowni.
Prędkość
marszową (21,00 w.) kuter osiąga na jednym silniku, pracującym na ok. 2/3 mocy
nominalnej.
Do prędkości maksymalnej zastosowano współczynnik zwiększający 1,709.
Uzbrojenie
Na
kutrze zamontowano:
- 1xIIx12,7/90
mm Browning/FNA M1921,
przy elewacji 45o donośność
pociskiem 0,03 kg wynosi 4200 m, a przy elewacji maksymalnej 85o
donośność pionowa tym samym pociskiem wynosi 2800 m;
- 2xIx7,62
mm/80 Browning/FNA M1919, przy
elewacji 45o donośność pociskiem 0,0098 kg wynosi 1500 m, a
przy elewacji maksymalnej 85o donośność pionowa tym samym pociskiem
wynosi 1000 m;
- 2xIxwt533
mm.
Inne
Zainstalowano
dwie radiostacje, w tym jedną krótkofalową.
BT-7, Great Colombia motor torpedo boat laid down 1934, launched 1934, completed 1934 (engine 1934)
Displacement:
32 t light; 33 t
standard; 37 t normal; 41 t full load
Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep)
(83,80 ft / 81,69 ft) x
15,42 ft x (3,44 / 3,60 ft)
(25,54 m / 24,90 m) x
4,70 m x (1,05 / 1,10 m)
Armament:
2 - 0,50" / 12,7 mm
90,0 cal guns - 0,07lbs / 0,03kg shells, 1 000 per gun
Machine guns in deck mount, 1921 Model
1 x Twin mount on centreline, aft deck aft
2 - 0,30" / 7,6 mm 80,0
cal guns - 0,02lbs / 0,01kg shells, 1 000 per gun
Machine guns in deck mounts, 1919 Model
2 x Single mounts on sides, forward deck
centre
Weight of broadside 0 lbs /
0 kg
Main Torpedoes
2 - 21,0" / 533 mm,
18,83 ft / 5,74 m torpedoes - 1,288 t each, 2,576 t total
In 2 sets of deck
mounted carriage/fixed tubes
Machinery:
Petrol internal
combustion motors,
Geared drive, 3 shafts,
1 500 shp / 1 119 Kw = 39,81 kts
Range 240nm at 21,00
kts
Bunker normal = 4 tons,
at max displacement = 8 tons
Complement:
6 - 9
Cost:
£0,020 million / $0,080
million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 3 tons, 9,4%
- Guns: 0 tons, 0,7%
- Weapons: 3 tons, 8,7%
Machinery: 20 tons,
54,6%
Hull, fittings &
equipment: 8 tons, 22,0%
Fuel, ammunition &
stores: 5 tons, 13,9%
Miscellaneous weights:
0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability
(Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
4 lbs / 1 Kg = 39,0 x 0,5 " / 13 mm
shells or 0,1 torpedoes
Stability (Unstable if
below 1.00): 1,50
Metacentric height 0,6
ft / 0,2 m
Roll period: 8,3
seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 33 %
-
Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,00
Seaboat quality (Average = 1.00): 0,22
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck,
a normal bow and large transom stern
Block coefficient
(normal/deep): 0,300 / 0,314
Length to Beam Ratio:
5,30 : 1
'Natural speed' for
length: 11,42 kts
Power going to wave
formation at top speed: 82 %
Trim (Max stability =
0, Max steadiness = 100): 100
Bow angle (Positive =
bow angles forward): 18,00 degrees
Stern overhang: 0,00 ft
/ 0,00 m
Freeboard (% = length
of deck as a percentage of waterline length):
Fore
end, Aft end
- Forecastle: 26,00%, 6,50 ft /
1,98 m, 6,00 ft / 1,83 m
- Forward deck: 24,00%, 6,00 ft / 1,83
m, 5,51 ft / 1,68 m
- Aft deck: 38,00%, 5,51 ft / 1,68 m, 5,51 ft / 1,68 m
- Quarter deck: 12,00%, 5,51 ft / 1,68
m, 5,51 ft / 1,68 m
- Average freeboard: 5,75 ft / 1,75 m
Ship tends to be wet
forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low =
better): 179,5%
- Above
water (accommodation/working, high = better): 125,2%
Waterplane area: 769
Square feet or 71 Square metres
Displacement factor
(Displacement / loading): 43%
Structure weight / hull
surface area: 7 lbs/sq ft or 34 Kg/sq metre
Hull strength
(Relative):
-
Cross-sectional: 0,25
-
Longitudinal: 2,76
- Overall:
0,32
Cramped machinery,
storage, compartmentation space
Excellent accommodation
and workspace room
Caution: Lacks
seaworthiness - very limited seakeeping ability
BT-7 - BT-8 (1934)
BT-9 - BT-12 (1935)