niedziela, 16 października 2016

Duży okręt desantowy typu Biskaje 1939 (1 szt.)



Duży okręt desantowy typu Biskaje 1939 (1 szt.)

Pierwszy i na razie jedyny w naszej flocie okręt tej podklasy. Jeżeli okaże się konstrukcją udaną, otrzyma w najbliższym czasie 17 „braci”
Biskaje przeznaczone są w zasadzie wyłącznie do transportu i wysadzenia na nieurządzony brzeg czołgów i pojazdów im towarzyszących. Pojemność ładunkowa tego okrętu to: 21 czołgów lekkich, lub 16 czołgów średnich, lub 8 czołgów ciężkich, lub 27 samochodów terenowych, lub 18 samochodów ciężarowych, lub 9 dział lekkich z ciągnikami oraz do 110 żołnierzy i do 210 ton zaopatrzenia. Standardowa jednostka załadowania to: 14 czołgów średnich, 1 samochód ciężarowy, 1 terenowy, 110 żołnierzy i 210 ton zaopatrzenia. Stanowi to prawie kompletną kompanię czołgów średnich.
W razie koniecznej potrzeby, istnieje możliwość adaptacji okrętu do przewozu piechoty, jednakże wymaga to wielu prac (montaż międzypokładu, rearanżacja przestrzeni wewnętrznej, montaż zejściówek itd.).
Czołgi (i inne pojazdy) ładowane są poprzez furtę rufową z rampą załadowczą, a desantowane poprzez furtę dziobową z podobną rampą. Możliwy jest również załadunek przez zamykany przesuwną pokrywą pokładowy luk, jednakże z uwagi na trudność manewrowania zawieszonymi na haku kilkudziesięcioma tonami, metodę tę stosuje się tylko w sytuacji niemożności wykorzystania furty rufowej. Obecne na pokładzie kutry desantowe służą do dostarczania na brzeg plutonu piechoty (desant na czołgach), a przede wszystkim zaopatrzenia.
Biskaje posiadają stosunkowo silnie uzbrojenie, szczególnie plot. Początkowo planowałem montaż na okręcie dwu stabilizowanych dział 105 mm; biorąc jednak pod uwagę, że po pierwsze okręt jest stabilny, po drugie artyleria będzie używana głównie podczas postoju na kotwicach, a po trzecie armaty 120 mm są bardziej ważkim argumentem przy wsparciu desantowanych sił, zdecydowałem się na te ostatnie.
Duży zasięg, bardzo dobre właściwości morskie oraz odpowiednie warunki socjalne, umożliwiają okrętowi samodzielne dotarcie z portów metropolii do dowolnego punktu na świecie.
No i to by było wszystko o jednym z przedstawicieli – jak się wyraził kolega H_Babbock – „drobnicy morskiej”

 Link do obrazka: http://www.imagebam.com/image/b6b53f509963916


Biskaje, Poland Large landing ship laid down 1939

Displacement:
            2 351 t light; 2 443 t standard; 2 853 t normal; 4 052 t full load

Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep)
            (372,96 ft / 367,45 ft) x 55,77 ft x (7,22 / 7,90 ft)
            (113,68 m / 112,00 m) x 17,00 m  x (1,40 / 3,00 m)

Armament:
      2 - 4,72" / 120 mm 50,0 cal guns - 52,91lbs / 24,00kg shells, 200 per gun
              Dual purpose guns in deck and hoist mounts, 1936 Model
              2 x Single mounts on centreline ends, evenly spread
      6 - 2,24" / 57,0 mm 65,0 cal guns - 5,09lbs / 2,31kg shells, 800 per gun
              Dual purpose guns in deck mounts, 1939 Model
              1 x Twin mount on centreline, aft deck forward
                        1 raised mount
              2 x Twin mounts on sides, aft deck aft
                        2 raised mounts
      10 - 0,98" / 25,0 mm 60,0 cal guns - 0,55lbs / 0,25kg shells, 3 200 per gun
              Anti-air guns in deck mounts, 1933 Model
              4 x Twin mounts on sides, evenly spread
                        4 raised mounts
              1 x Twin mount on centreline, aft deck centre
                        1 double raised mount
      Weight of broadside 129 lbs / 59 kg

Armour:
   - Gun armour:         Face (max)     Other gunhouse (avg)            Barbette/hoist (max)
            Main:         -                      -                            0,98" / 25 mm

Machinery:
            Diesel Internal combustion motors,
            Geared drive, 2 shafts, 3 640 shp / 2 716 Kw = 15,00 kts
            Range 14 500nm at 10,00 kts
            Bunker at max displacement = 737 tons

Complement:
            143 - 253

Cost:
            £0,649 million / $2,595 million

Distribution of weights at normal displacement:
            Armament: 47 tons, 1,7%
               - Guns: 47 tons, 1,7%
            Armour: 0 tons, 0,0%
               - Armament: 0 tons, 0,0%
            Machinery: 98 tons, 3,5%
            Hull, fittings & equipment: 1 334 tons, 46,8%
            Fuel, ammunition & stores: 502 tons, 17,6%
            Miscellaneous weights: 871 tons, 30,5%
               - Hull below water: 105 tons
               - Hull above water: 676 tons
               - On freeboard deck: 90 tons

Overall survivability and seakeeping ability:
            Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
              14 224 lbs / 6 452 Kg = 121,5 x 4,7 " / 120 mm shells or 1,4 torpedoes
            Stability (Unstable if below 1.00): 1,41
            Metacentric height 3,8 ft / 1,2 m
            Roll period: 12,0 seconds
            Steadiness      - As gun platform (Average = 50 %): 75 %
                                   - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,05
            Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,86

Hull form characteristics:
            Hull has raised forecastle,
              a normal bow and large transom stern
            Block coefficient (normal/deep): 0,675 / 0,687
            Length to Beam Ratio: 6,59 : 1
            'Natural speed' for length: 22,22 kts
            Power going to wave formation at top speed: 32 %
            Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 40
            Bow angle (Positive = bow angles forward): 11,30 degrees
            Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
            Freeboard (% = length of deck as a percentage of waterline length):
                                               Fore end,        Aft end
               - Forecastle:            15,00%,  27,56 ft / 8,40 m,  25,59 ft / 7,80 m
               - Forward deck:       50,00%,  18,04 ft / 5,50 m,  18,04 ft / 5,50 m
               - Aft deck:    25,00%,  18,04 ft / 5,50 m,  18,04 ft / 5,50 m
               - Quarter deck:        10,00%,  18,04 ft / 5,50 m,  18,04 ft / 5,50 m
               - Average freeboard:                      19,29 ft / 5,88 m

Ship space, strength and comments:
            Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 48,0%
                        - Above water (accommodation/working, high = better): 297,0%
            Waterplane Area: 16 765 Square feet or 1 558 Square metres
            Displacement factor (Displacement / loading): 235%
            Structure weight / hull surface area: 61 lbs/sq ft or 299 Kg/sq metre
            Hull strength (Relative):
                        - Cross-sectional: 0,91
                        - Longitudinal: 2,22
                        - Overall: 1,00
            Excellent machinery, storage, compartmentation space
            Excellent accommodation and workspace room
            Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform
            Excellent seaboat, comfortable, can fire her guns in the heaviest weather

2 x LC

Sensors:
1 x DC-P-4
1 x RN-2
1 x RWN-PM-1