piątek, 11 czerwca 2021

Chińskie kutry patrolowe typu Mei Gui 1932 (12 jednostek)

Chińskie kutry patrolowe typu Mei Gui 1932 (12 jednostek)

Kontynuacja rozbudowy wirtualnej chińskiej MW, wg ogólnego pomysłu kolegi Hrotgara.

Jednostki zostały pomyślane jako pewne uzupełnienie – prezentowanych niedawno (19.05.2021) – kanonierek rzeczno-morskich. Podobnie jak w przypadku kanonierek, ich obszarem operacyjnym są wody przybrzeżne oraz dolne biegi większych rzek. Również stawiane przed nimi zadania są niemal identyczne; w czasie pokoju policyjne (zwalczanie piractwa i kontrabandy), a w czasie wojny patrolowanie i eskortowanie żeglugi kabotażowej. Pomimo niewielkich rozmiarów, okręciki są silnie uzbrojone, a nawet lekko opancerzone. Ponieważ służba quasi-policyjna często wymaga szybkich reakcji, zrezygnowano tu z silników parowych, na rzecz silników diesla.

Opis techniczny okrętu.

Kadłub

Dość typowy dla jednostek tej wielkości.

Napęd

Dwa silniki diesla we wspólnej maszynowni.

Uzbrojenie

- 1xIx3"/23 (7.62 cm) Mark 9, przy elewacji 45o donośność pociskiem HC 5,90 kg wynosi 8050 m, a przy elewacji maksymalnej 75o donośność pionowa pociskiem AA 5,90 kg wynosi 5490 m;

- 1xIx1-pdr 1.46"/30 (37 mm) Mark 7, przy elewacji 40o donośność pociskiem 0,48 kg wynosi 3200 m, a przy elewacji maksymalnej 80o donośność tym samym pociskiem wynosi 1920 m;

- 2xIx0,50”/90 (12,7 mm) M1921;

- 2xwbg z zapasem 8 bg.

Brak urządzeń kierowania ogniem.

Opancerzenie

Jak w raporcie; ma chronić przed ogniem broni maszynowej oraz lekkiej artylerii, np. działek o kalibrze do 37 mm.

Inne

Jedna radiostacja krótkiego zasięgu.

Poniżej wizualizacja nazw okrętów w tradycyjnym piśmie chińskim oraz ich tłumaczenie na język polski:

- Mei Gui –  玫瑰   Róża,

- Ju Hua – 菊花 – Chryzantema,

- Cui Ju – 翠菊 – Aster,

- Zi Se – 紫色 – Fiołek,

- Ding Xiang Hua – 丁香花 – Goździk,

- Bai He – 百合 – Lilia,

- Mu Dan – 牡丹 – Piwonia,

- Yu Jin Xiang – 鬱金香 – Tulipan,

- Yu Lan – 玉蘭 – Magnolia,

- Ying Shan Hong – 映山紅 – Azalia,

- Hong Mo – 虹膜 – Irys,

- Jin Kui – 錦葵 – Malwa. 

Mei Gui, China patrol craft laid down 1931, launched 1931, completed 1932 (engine 1931)

 Displacement:

            106 t light; 111 t standard; 122 t normal; 130 t full load

 Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep)

            (109,32 ft / 106,30 ft) x 17,72 ft x (3,94 / 4,15 ft)

            (33,32 m / 32,40 m) x 5,40 m  x (1,20 / 1,26 m)

 Armament:

      1 - 3,00" / 76,2 mm 23,0 cal gun - 13,01lbs / 5,90kg shells, 250 per gun

              Quick firing gun in deck mount, 1900 Model

              1 x Single mount on centreline, forward deck forward

      1 - 1,46" / 37,0 mm 30,0 cal gun - 1,06lbs / 0,48kg shells, 1 000 per gun

              Quick firing gun in deck mount, 1885 Model

              1 x Single mount on centreline, aft deck aft

                        1 raised mount

      2 - 0,50" / 12,7 mm 90,0 cal guns - 0,07lbs / 0,03kg shells, 3 000 per gun

              Breech loading guns in deck mounts, 1921 Model

              2 x Single mounts on sides, aft deck centre

                        2 raised mounts

      Weight of broadside 14 lbs / 6 kg

      Main DC/AS Mortars

      2 - 99,21 lbs / 45,00 kg Depth Charges + 8 reloads - 0,443 t total

            in Stern depth charge racks

 Armour:

   - Belts:                     Width (max)    Length (avg)               Height (avg)

            Main:   0,98" / 25 mm   59,38 ft / 18,10 m     7,87 ft / 2,40 m

            Ends:   Unarmoured

              Main Belt covers 86% of normal length

    - Gun armour:         Face (max)     Other gunhouse (avg)            Barbette/hoist (max)

            Main:   0,51" / 13 mm       -                                  -

    - Armoured deck - multiple decks:

            For and Aft decks: 0,51" / 13 mm

    - Conning towers: Forward 0,98" / 25 mm, Aft 0,00" / 0 mm

 Machinery:

            Diesel Internal combustion motors,

            Geared drive, 2 shafts, 700 shp / 522 Kw = 15,56 kts

            Range 2 200nm at 10,00 kts

            Bunker at max displacement = 19 tons

 Complement:

            17 - 23

 Cost:

            £0,031 million / $0,124 million

 Distribution of weights at normal displacement:

            Armament: 2 tons, 1,8%

               - Guns: 2 tons, 1,3%

               - Weapons: 1 tons, 0,5%

            Armour: 33 tons, 26,7%

               - Belts: 21 tons, 17,3%

               - Armament: 1 tons, 0,9%

               - Armour Deck: 10 tons, 8,0%

               - Conning Tower: 1 tons, 0,4%

            Machinery: 21 tons, 17,2%

            Hull, fittings & equipment: 50 tons, 41,3%

            Fuel, ammunition & stores: 15 tons, 12,7%

            Miscellaneous weights: 0 tons, 0,4%

               - On freeboard deck: 0 tons

 Overall survivability and seakeeping ability:

            Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):

              359 lbs / 163 Kg = 22,1 x 3,0 " / 76 mm shells or 0,4 torpedoes

            Stability (Unstable if below 1.00): 1,24

            Metacentric height 0,5 ft / 0,2 m

            Roll period: 10,0 seconds

            Steadiness      - As gun platform (Average = 50 %): 74 %

                                   - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,13

            Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,23

 Hull form characteristics:

            Hull has rise forward of midbreak,

              a normal bow and small transom stern

            Block coefficient (normal/deep): 0,575 / 0,583

            Length to Beam Ratio: 6,00 : 1

            'Natural speed' for length: 11,29 kts

            Power going to wave formation at top speed: 66 %

            Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 60

            Bow angle (Positive = bow angles forward): 7,50 degrees

            Stern overhang: 1,64 ft / 0,50 m

            Freeboard (% = length of deck as a percentage of waterline length):

                                               Fore end,        Aft end

               - Forecastle:            24,00%,  10,50 ft / 3,20 m,  10,17 ft / 3,10 m

               - Forward deck:       16,00%,  10,17 ft / 3,10 m,  10,17 ft / 3,10 m

               - Aft deck:    40,00%,  5,91 ft / 1,80 m,  5,91 ft / 1,80 m

               - Quarter deck:        20,00%,  5,91 ft / 1,80 m,  5,91 ft / 1,80 m

               - Average freeboard:                      7,64 ft / 2,33 m

            Ship tends to be wet forward

 Ship space, strength and comments:

            Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 62,3%

                        - Above water (accommodation/working, high = better): 110,1%

            Waterplane Area: 1 379 Square feet or 128 Square metres

            Displacement factor (Displacement / loading): 154%

            Structure weight / hull surface area: 22 lbs/sq ft or 107 Kg/sq metre

            Hull strength (Relative):

                        - Cross-sectional: 0,83

                        - Longitudinal: 6,02

                        - Overall: 1,01

            Excellent machinery, storage, compartmentation space

            Adequate accommodation and workspace room

            Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform

            Good seaboat, rides out heavy weather easily

 Mei Gui (1932)

Ju Hua (1932)

Cui Ju (1932)

Zi Se (1932)

Ding Xiang Hua (1932)

Bai He (1932)

Mu Dan (1932)

Yu Jin Xiang (1932)

Yu Lan (1932)

Ying Shan Hong (1932)

Hong Mo (1932)

Jin Kui (1932)