wtorek, 12 sierpnia 2025

BIULETYN INFORMACYJNY NR 24/2/1930

BIULETYN INFORMACYJNY NR 24/2/1930

Okręty
Oddano do służby:
- rzeczny okręt dowodzenia typu Presidente de Caycedo (post z dnia 06.08.2025),
- zaopatrzeniowiec typu Huiracocha (post z dnia 09.08.2025),
- krążownik lekki typu Almirante Padilla.
W trakcie modernizacji znajdują się trzy torpedowce typu Tormenta.
Trwa modernizacja dwu krążowników lekkich typu Almirante Grau.
Aktualnie, w skład floty kolumbijskiej (morskiej) wchodzą:
- 2 małe pancerniki,
- 1 monitor,
- 1 krążownik ciężki,
- 4 krążowniki lekkie,
- 6 niszczycieli,
- 6 torpedowców,
- 7 okrętów podwodnych,
- 4 kanonierki,
- 6 kutrów torpedowych,
- 6 patrolowców,
- 11 kutrów patrolowych,
- 7 ścigacze okrętów podwodnych,
- 2 stawiacze min,
- 6 trałowców,
- 6 kutrów trałowe,
- 1 transportowiec wodnosamolotów,
- 2 transportowce wojska,
- 1 zaopatrzeniowiec,
- 1 zbiornikowiec floty,
- 3 okręty hydrograficzne,
- 1 holownik pełnomorski,
- 1 okręt szkolny.
Komponent rzeczny floty składa się z:
- 1 monitora,
- 2 pływających baterii artyleryjskich,
- 5 kanonierek,
- 15 kutrów,
- 2 stawiaczy min,
- 2 trałowców,
- 4 kutrów desantowych,
- 6 ślizgaczy,
- 1 okrętu dowodzenia,
- 1 transportowca wojska,
- 1 zaopatrzeniowca,
- 2 holowników.

Pozostałe wiadomości

Zakończono budowę zakładów Sulzer Südamerika w Buonaventura, będą one produkować silniki diesla średniej i dużej mocy.
Rozpoczęto budowę zakładów Plantas de Aviones Cali. Planuje się, że początkowo będą montować płatowce i silniki z części dostarczanych przez firmę Curtiss-Wright oraz wykonywać remonty główne wszystkich, używanych przez lotnictwo kolumbijskie typów maszyn. Aby zapewnić niezbędne do realizacji powyższych zadań wykwalifikowane kadry, umieszczono na stażu w firmach Curtiss-Wright oraz Glenn L. Martin Company łącznie 30 inżynierów i techników.

Budżet

Rok budżetowy 1930 zamknął się nadwyżką w wysokości $8.556, o kwotę tę zostanie powiększony budżet na rok następny.
Uzyskanie dodatniego wyniku przy zmniejszonym budżecie, było możliwe m.in. dzięki ograniczeniu ilości i/lub długości rejsów/lotów szkoleniowych o ok. 30%. Ponieważ budżet na rok następny (1931) ma być o 5-10% niższy, oszczędności w tym roku będą musiały być jeszcze dalej idące.