Sprawozdanie z wykonania pierwszej „dziesięciolatki” 1921-1930
W
odpowiedzi na narzekania czytelników, że „nic się w tej flocie nie dzieje”,
przedstawiam sprawozdanie rzeczowo-finansowe za okres 1921-1930.
2. Zmodernizowano/przebudowano 6 jednostek.
3. Wycofano ze służby 19 jednostek.
4. Utracono 1 jednostkę.
5. Bilans jest dodatni i wynosi +224 jednostki.
6. Ogólne nakłady finansowe na MW wyniosły £ 85 679 581.
7. Nakłady finansowe na budowę, przebudowę lub modernizację okrętów wyniosły £ 32 021 894.
8. Ogólna liczba okrętów wzrosła z 51 w roku 1921 do 158 w roku 1930.
9. Ogólny tonaż okrętów wzrósł z 46 164 t w roku 1921 do 188 621 t w roku 1930.
10.Ogólna liczba osób personelu pływającego wzrosła z 4 468 w roku 1921 do 15 739 w roku 1930.
Dla
lepszego zobrazowania zaistniałych zmian, przedstawiam poniżej dwa wykresy. Pierwszy
z nich ujmuje rozwój floty Niderlandów pod względem rocznych nakładów finansowych
(wartości w £).
Drugi wykres przedstawia rozwój floty pod względem tonażu (wyporność normalna w t). Tonaż ogółem pokazany jest narastająco, a tonaż oddany do służby w ujęciu rocznym.
Z powyższych danych wynika, że:
-
nakłady finansowe na MW ogółem wzrosły ponad 5-krotnie;
-
nakłady na budowę, przebudowę lub modernizację okrętów wzrosły prawie
9-krotnie;
- liczba okrętów wzrosła ponad 3-krotnie;
-
tonaż floty wzrósł prawie 4-krotnie;
-
liczba personelu pływającego wzrosła 3,5-krotnie.
Trzeba
do tego dodać, że w roku 1921 lotnictwo MW nie istniało, a w roku 1930 liczy
już 308 maszyn.
Ogólnego
komentarza z mojej strony nie będzie, niech każdy czytelnik bloga sam sobie z
tego sprawozdania wyciągnie wnioski.
JKS