niedziela, 21 lipca 2024

Modernizacja niderlandzkich kanonierek typu Brinio 1940 (3 jednostki)

Modernizacja niderlandzkich kanonierek typu Brinio 1940 (3 jednostki)

Audyt, pochodzących z lat 1914-15 kanonierek typu Brinio, wykazał dobry stan kadłuba, silne zużycie diesli oraz nieracjonalne rozmieszczenie artylerii głównej. Wobec powyższego, podjęto decyzję o ich modernizacji.
Aby nie wyważać otwartych drzwi, poprosiłem kolegę ŁK o zgodę na wykorzystanie jego projektu modernizacji tych kanonierek (post z dnia 21.05.2020). Uprzejmą zgodę uzyskałem, za co koledze ŁK jeszcze raz dziękuję.
Dopasowując modernizację do ogólnej linii rozwoju „mojej” niderlandzkiej MW, dokonałem w projekcie kolegi ŁK kilku zmian, oto ich lista:
- modernizację wykonała stocznia Rotterdamsche Droogdok Maatschappij (RDM),
- nowe silniki diesla wyprodukowały zakłady Nederlandsche Fabriek van Werktuigen en spoorwegmaterieel (Werkspoor),
- artyleria główna to działa 149/50 Bofors/Wilton-Fijenoord P1921,
- działka 40 mm to 40/60 Bofors/Wilton-Fijenoord P1937,
- nkm-y to 13,2/78 FN P1919,
- system kierowania ogniem dostarczyła firma Hazemeyer's Fabriek van Signaalapparaten.
Pozostałe parametry pozostają bez zmian, nie zmienia się również sylwetka (za wyjątkiem szczegółów uzbrojenia).
Przewiduje się wykorzystanie zmodernizowanych kanonierek głównie do ostrzału zajętego przez nieprzyjaciela wybrzeża oraz do wsparcia artyleryjskiego własnych lekkich okrętów. Wszystkie trzy kanonierki wchodzą w skład Dowództwa Obszaru Indii Wschodnich.

Link do projektu kolegi ŁK: https://www.blogger.com/blog/post/edit/8906876095717808710/2370826031614412343