Modernizacja niderlandzkich kanonierek typu Brinio 1940 (3 jednostki)
Audyt, pochodzących z lat 1914-15
kanonierek typu Brinio, wykazał dobry
stan kadłuba, silne zużycie diesli oraz nieracjonalne rozmieszczenie artylerii
głównej. Wobec powyższego, podjęto decyzję o ich modernizacji.
Aby nie wyważać otwartych drzwi,
poprosiłem kolegę ŁK o zgodę na wykorzystanie jego projektu modernizacji tych
kanonierek (post z dnia 21.05.2020). Uprzejmą zgodę uzyskałem, za co koledze ŁK
jeszcze raz dziękuję.
Dopasowując modernizację do ogólnej
linii rozwoju „mojej” niderlandzkiej MW, dokonałem w projekcie kolegi ŁK kilku
zmian, oto ich lista:
- modernizację wykonała stocznia Rotterdamsche
Droogdok Maatschappij (RDM),
- nowe silniki diesla wyprodukowały
zakłady Nederlandsche Fabriek van Werktuigen en spoorwegmaterieel (Werkspoor),
- artyleria główna to działa 149/50
Bofors/Wilton-Fijenoord P1921,
- działka 40 mm to 40/60
Bofors/Wilton-Fijenoord P1937,
- nkm-y to 13,2/78 FN P1919,
- system kierowania ogniem dostarczyła
firma Hazemeyer's Fabriek van Signaalapparaten.
Pozostałe parametry pozostają bez zmian,
nie zmienia się również sylwetka (za wyjątkiem szczegółów uzbrojenia).
Przewiduje się wykorzystanie
zmodernizowanych kanonierek głównie do ostrzału zajętego przez nieprzyjaciela
wybrzeża oraz do wsparcia artyleryjskiego własnych lekkich okrętów. Wszystkie
trzy kanonierki wchodzą w skład Dowództwa Obszaru Indii Wschodnich.
Link
do projektu kolegi ŁK: https://www.blogger.com/blog/post/edit/8906876095717808710/2370826031614412343