niedziela, 24 sierpnia 2025

BIULETYN INFORMACYJNY NR 26/2/1931

                BIULETYN INFORMACYJNY NR 26/2/1931

Okręty

Trwa budowa krążownika ciężkiego typu Américo Vespucio.
W trakcie modernizacji znajduje się krążownik lekki typu Almirante Grau.
Rozpoczęto modernizację kanonierki Libertador Bolívar.
Aktualnie, w skład floty kolumbijskiej (morskiej) wchodzą:
- 2 małe pancerniki,
- 1 monitor,
- 1 krążownik ciężki,
- 4 krążowniki lekkie,
- 6 niszczycieli,
- 6 torpedowców,
- 7 okrętów podwodnych,
- 4 kanonierki,
- 6 kutrów torpedowych,
- 6 patrolowców,
- 11 kutrów patrolowych,
- 7 ścigacze okrętów podwodnych,
- 2 stawiacze min,
- 6 trałowców,
- 6 kutrów trałowe,
- 1 transportowiec wodnosamolotów,
- 2 transportowce wojska,
- 1 zaopatrzeniowiec,
- 1 zbiornikowiec floty,
- 3 okręty hydrograficzne,
- 1 holownik pełnomorski,
- 1 okręt szkolny.
Komponent rzeczny floty składa się z:
- 1 monitora,
- 2 pływających baterii artyleryjskich,
- 5 kanonierek,
- 15 kutrów,
- 2 stawiaczy min,
- 2 trałowców,
- 4 kutrów desantowych,
- 6 ślizgaczy,
- 1 okrętu dowodzenia,
- 1 transportowca wojska,
- 1 zaopatrzeniowca,
- 2 holowników.

Uzbrojenie

W zakładach Herreria de Maracaibo rozpoczęto licencyjną produkcję dział 127/51 mm BS/HM M1910.

Pozostałe wiadomości

Stocznia Astillero Naval No.1 w Callao zakupiła od Westinghouse Electric & Manufacturing Company licencję na produkcję turbin parowych.

Budżet

Rok budżetowy 1931 zamknął się deficytem w wysokości $7, o kwotę tę zostanie pomniejszony budżet na rok następny.
W pierwszych dwu latach kryzysu, najbardziej dotkliwy dla kolumbijskiej ekonomiki był drastyczny spadek wartości eksportu, głównie do USA. Aby temu przeciwdziałać, rząd Wielkiej Kolumbii zrezygnował ze sztywnego kursu bolívara do dolara, wprowadzając kurs płynny. Po tej operacji, kurs ustabilizował się na poziomie 1$ = 7,14 GCB. Już pod koniec tego roku, eksport wzrósł, osiągając poziom 67,2% w porównaniu do roku 1929 (w roku 1930 42,1%). Przy niewielkim tylko poluzowaniu ograniczeń importu, bilans płatniczy Kolumbii uległ wyraźnej poprawie.
Ogólnie rzecz biorąc, pojawiły się pierwsze symptomy wychodzenia z kryzysu. Wg optymistycznych prognoz, rok 1932 ma być pierwszym od 1929, w którym zaobserwuje się – niewielki jeszcze – wzrost. Jest więc nadzieja, że i sytuacja budżetowa kolumbijskiej marynarki ulegnie poprawie.