sobota, 22 grudnia 2018

Coś się kończy, coś zaczyna…



Coś się kończy, coś zaczyna…

Mam zamiar w tym poście podsumować zamykaną w tym momencie pierwszą generację tego bloga, a jednocześnie otworzyć następną.

Na początek statystyczne podsumowanie wg stanu na moment rozpoczęcia pisania tego posta (22.12.2018 godz. 09:35):
- okres aktywności 18.09.2014 – 22.12.2018, 4 lata, 3 miesiące i 4 dni;
- postów opublikowanych 553, w tym 541 na stronie głównej;
- łączna liczba wyświetleń 393 504, w tym z Polski 340 812, USA 17 190, Rosji 9 110, Niemiec 4 919, Ukrainy 2 565, Grecji 2 507, Wielkiej Brytanii 2 220, Holandii 1 657, Francji 1 563 i Hiszpanii 851;
- średnia miesięczna liczba wyświetleń 7 716 (od 1 490 do 12 688);
- zarejestrowane wyświetlenia z 94 krajów (wg krajowych domen internetowych);
- ilość komentarzy circa 7 500 (brak pełnej statystyki na blogu);
- średnia ilość komentarzy na post ok. 14;
- objętość dokumentów źródłowych postów: 11 dokumentów tekstowych, 1 168 stron, 10 245 kB,  31 dokumentów tabelarycznych, 1 089 kB, 391 plików graficznych, 48 432 kB, 651 plików programu Springsharp;
- orientacyjna liczba godzin poświęconych na opracowanie i publikację ww. postów (nie licząc czasu na kwerendy, przemyślenia koncepcyjne i dyskusje blogowe) circa  3 900 godz.
Tyle statystyki, teraz koncepcja nowej generacji tego bloga.

Rozpoczynając od nowego roku drugą generację bloga, tak widzę jego formułę:
Treść:
- nowe projekty okrętów bojowych i pomocniczych dowolnych flot, tak istniejących, jak i fikcyjnych;
- modernizacja/przebudowa/adaptacja okrętów realnych i fikcyjnych.
Źródła:
- koncepcja, projekt i opracowanie własne;
- koncepcja Czytelników, projekt i opracowanie własne;
- koncepcja, projekt i opracowanie Czytelników (kolego H_Babbock, weź się do roboty 😉).
Okres zainteresowania:
- 1900-1955, najchętniej zawężony do lat 1915-1945.
Uwagi realizacyjne:
- opracowując projekty własne i Czytelników, będę się starał w miarę możliwości używać elementów (architektura, uzbrojenie, wyposażenie itp.) charakterystycznych dla założonych w koncepcji proweniencji okrętów oraz realiów czasowych, w przypadku trudności (np. brak odpowiednich źródeł), zastosuję rozwiązania własne (głównie z poprzedniej generacji bloga);
- ta sama zasada dotyczyć będzie kolorystyki, rozmieszczenia insygniów itp.;
- w związku z powyższymi uwagami, należy się liczyć ze zmniejszoną częstotliwością pojawiania się na blogu kolejnych postów.
Obok stricte okrętowych, zakładam publikację postów dyskusyjnych, o różnym charakterze, od całkiem ogólnych (po co komu okręt?) do bardziej szczegółowych (do czego służy zawleczka główki karbowanej przetyczki skobla wąsa osi wyrzutnika, dlaczego komisarz okrętowy nie jest policjantem, czy role okrętowe grają aktorzy itp.).
Na początek, planuję post wg pomysłu kolegi ŁK, a dotyczący jeszcze jednego okrętu muzealnego polskiej floty (tej z poprzedniej generacji bloga). Będzie to – w mojej intencji – jakiś tam łącznik pomiędzy starą, a nową formułą bloga. Temat ten jest jednak tak trudny i pracochłonny, że trudno mi w tej chwili wyznaczyć datę jego opublikowania; ale będzie to już w nowym roku.
Proszę Kolegów o uwagi, przede wszystkim co do nowej formuły; można ją jeszcze zmodyfikować.

Serdecznie dziękując wszystkim moim Czytelnikom za dotychczasową wierność, aktywność i wyrozumiałość oraz zapraszając do nowej zabawy, pozwalam sobie w tym miejscu życzyć Im zdrowych, radosnych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku.

JKS