FLOTA KOLUMBIJSKA – WCZORAJ, DZIŚ I JUTRO
Wczoraj
Dziś
Klasa Typ Ilość Nazwa Rok budowy Wyporność normalna Moc maszyn Prędk. Zasięg Artyleria Wyrz. torp. Wbg Min Samol. Opanc. max [t] [KM] [w] [Mm/w] I II III IV V [mm] CL Lima 1 Lima 1888 1 700 1 800 16,2 4500/10 2x152 3x47 - - - - - - - - Almirante Grau 2 Almirante Grau 1907 3 100 14 000 24,0 3300/10 2x152 8x76,2 6x57 2x37 - 2x450 - - - 38 Coronel Bolognesi 1907 DD Teniente Rodríguez 1 Teniente Rodríguez 1911 490 8 600 28,0 1200/10 6x65 - - - - 3x450 - - - - TB Tungurahua 1 Tungurahua 1890 56 900 19,7 350/12 1x37 - - - - 1x356 - - - - GB Miranda 1 Miranda 1895 200 315 10,0 850/8 4x57 - - - - - - - - - Libertador Bolívar 1 Libertador Bolívar 1896 800 4 500 21,5 2400/10 2x120 4x47 - - - 3x450 - - - 25 Almirante Lezo 1 Almirante Lezo 1902 1 200 2 500 18,0 2500/10 2x120 4x37 - - - 4x356 - - - - TS Mariscal Sucre 1 Mariscal Sucre 1887 1 030 1 900 14,2 2640/10 2x102 2x57 6x47 2x37 - - - - - -
Są
to bardzo skromne aktywa, szczególnie w porównaniu z flotą chilijską. Liczy ona
w roku 1919: 2 pancerniki, 2 krążowniki pancerne, 3 krążowniki
pancernopokładowe, 9 niszczycieli, 7 torpedowców, 6 okrętów podwodnych, 1
patrolowiec i 1 krążownik szkolny.
Klasa |
Typ |
Ilość |
Nazwa |
Rok budowy |
Wyporność normalna |
Moc maszyn |
Prędk. |
Zasięg |
Artyleria |
Min |
Opanc. max |
|||
[t] |
[KM] |
[w] |
[Mm/w] |
I |
II |
III |
IV |
[mm] |
||||||
RGB |
General Pinzón |
1 |
General Pinzón |
1881 |
740 |
? |
13,0 |
? |
3x37 |
- |
- |
- |
- |
- |
Esperanza |
2 |
General Nerín |
1895 |
400 |
430 |
15,0 |
? |
3x37 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Esperanza |
1897 |
|||||||||||||
Chercinto |
1 |
Chercinto |
1896 |
643 |
400 |
12,0 |
? |
3x37 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Iquitos |
1 |
Iquitos |
1896 |
50 |
? |
7,5 |
? |
1x47 |
2x7,7 |
- |
- |
- |
- |
|
América |
1 |
América |
1904 |
240 |
350 |
14,0 |
? |
4x47 |
2x7,7 |
- |
- |
- |
- |
|
RC |
No 1 |
4 |
No 1 |
1913 |
20 |
160 |
12,0 |
2400/10 |
1x37 |
- |
- |
- |
- |
- |
No 2 |
1913 |
|||||||||||||
No 3 |
1913 |
|||||||||||||
No 4 |
1913 |
Flota
„trzcin i szuwarów” też nie wygląda imponująco, ale dzięki własnemu zapleczu
stoczni rzecznych, stan ten będzie można dość szybko poprawić.