Lotnictwo morskie rok 1927
Przedstawiam
zaktualizowane zestawienie tabelaryczne oraz sylwetki samolotów, które będą
używane w lotnictwie morskim w roku 1927.
Typ
|
Nazwa
|
Rok prod.
|
Załoga
|
Wymiary
|
Pow. nośna
|
Masa
|
Silniki
|
V max.
|
V wzn.
|
Pułap
|
Zasięg
|
Uzbrojenie
|
|||||||
S
|
L
|
H
|
własna
|
start.
|
km
|
nkm
|
dz.
|
bomby
|
torp.
|
||||||||||
osób
|
m
|
m
|
m
|
m2
|
kg
|
kg
|
KM
|
km/h
|
m/s
|
m
|
Mm
|
szt
|
szt
|
szt
|
kg
|
szt
|
|||
S a m o l o t y m y ś l i w s k i
e
|
|||||||||||||||||||
WSD-4M
|
Kondor
|
1923
|
1
|
9,6
|
7,0
|
2,9
|
29,3
|
1 055
|
1 655
|
1x440
|
227
|
6,9
|
7 500
|
375
|
2
|
||||
PWL-39M
|
Myszołów
|
1925
|
1
|
8,9
|
6,9
|
2,7
|
22,0
|
720
|
1 085
|
1x440
|
270
|
7,5
|
8 000
|
392
|
2
|
||||
S a m o l o t y b o m b o w e
|
|||||||||||||||||||
PWL-22B
|
Lelek
|
1922
|
2
|
14.8
|
9,5
|
3,4
|
34,7
|
1 387
|
2 500
|
1x450
|
214
|
4,5
|
6 700
|
432
|
3
|
400
|
|||
CZL-26B
|
Emu
|
1925
|
5
|
20,4
|
13,6
|
5,1
|
105,8
|
3 194
|
5 725
|
2x480
|
190
|
3,3
|
4 150
|
531
|
5
|
1 250
|
|||
PFS-4B
|
Skowronek
|
1925
|
2
|
12,8
|
9,5
|
3,3
|
39,3
|
1 920
|
2 600
|
1x440
|
198
|
4,2
|
6 000
|
498
|
3
|
500
|
|||
S a m o l o t y b o m b o w e n u r k u j ą c e
|
|||||||||||||||||||
S a m o l o t y t o r p e d o w o
- b o m b o w e
|
|||||||||||||||||||
PWL-32TB
|
Puszczyk
|
1924
|
2
|
16,8
|
10,2
|
3,4
|
47,3
|
2 302
|
3 810
|
1x520
|
192
|
4,0
|
6 050
|
549
|
3
|
750
|
1
|
||
PWL-42TB
|
Puchacz
|
1926
|
2
|
13,7
|
10,4
|
3,4
|
39,4
|
1 680
|
3 090
|
1x560
|
221
|
4,2
|
6 100
|
590
|
3
|
750
|
1
|
||
S a m o l o t y r o z p o z n a w
c z o - b o m b o w e
|
|||||||||||||||||||
CZL-17RB
|
Kakapo
|
1924
|
2
|
14,1
|
9,1
|
3,6
|
51,4
|
1 490
|
2 558
|
1x360
|
175
|
3,5
|
5 500
|
324
|
3
|
250
|
|||
S a m o l o t y r o z p o z n a w
c z e
|
|||||||||||||||||||
CZL-16R
|
Pliszka
|
1923
|
2
|
12,7
|
8,7
|
3,2
|
45,0
|
1 487
|
1 920
|
1x400
|
202
|
3,9
|
6 000
|
275
|
3
|
125
|
|||
LWS-6R
|
Dudek
|
1926
|
2
|
9,4
|
8,2
|
3,1
|
33,2
|
1 246
|
1 915
|
1x360
|
207
|
5,5
|
6 400
|
540
|
4
|
100
|
|||
W o d n o s a m o l o t y p ł y w
a k o w e m y ś l i w s k i e
|
|||||||||||||||||||
W o d n o s a m o l o t y p ł y w
a k o w e r o z p o z n a w c z e
|
|||||||||||||||||||
CZL-16HR
|
Słonka
|
1923
|
2
|
12,7
|
8,7
|
3,2
|
45,0
|
1 487
|
2 095
|
1x400
|
185
|
3,6
|
6 000
|
252
|
3
|
50
|
|||
PWL-53HR
|
Czajka
|
1927
|
2
|
13,5
|
9,6
|
3,7
|
44,0
|
1 409
|
1 990
|
1x360
|
182
|
3,3
|
5 900
|
366
|
1
|
50
|
|||
W o d n o s a m o l o t y p ł y w
a k o w e t o r p e d o w o - b o m b
o w e
|
|||||||||||||||||||
PWL-19HTB
|
Maskonur
|
1922
|
2
|
17,3
|
10,7
|
3,9
|
70,2
|
2 646
|
4 195
|
1x663
|
196
|
4,2
|
6 300
|
621
|
2
|
725
|
1
|
||
PWL-42HTB
|
Burzyk
|
1926
|
2
|
13,7
|
10,4
|
3,4
|
39,4
|
1 680
|
3 090
|
1x560
|
199
|
4,1
|
6 100
|
531
|
3
|
750
|
1
|
||
Ł o d z i e l a t a j ą c e r o z p o z n a w c z e
|
|||||||||||||||||||
PWL-23HR
|
Kulik
|
1922
|
3
|
16,0
|
11,5
|
3,7
|
58,0
|
1 620
|
2 520
|
2x180
|
150
|
3,1
|
3 600
|
270
|
2
|
100
|
|||
CZL-22HR
|
Bekas
|
1924
|
2
|
12,4
|
9,9
|
3,1
|
43,0
|
850
|
1 360
|
1x180
|
180
|
3,1
|
3 000
|
246
|
1
|
25
|
|||
Ł o d z i e l a t a j ą c e r o z p o z n a w c z o - b o m b o w e
|
|||||||||||||||||||
PWL-28HRB
|
Fregata
|
1924
|
4
|
22,5
|
15,6
|
5,5
|
125,0
|
3 600
|
5 400
|
2x440
|
176
|
3,5
|
5 500
|
681
|
4
|
200
|
|||
PWL-28HRB(m)
|
Fregata
|
1927
|
4
|
22,5
|
15,6
|
5,5
|
125,0
|
3 658
|
5 496
|
2x440
|
173
|
3,4
|
5 400
|
667
|
3
|
1
|
200
|
Uwagi,
co do poszczególnych typów samolotów:
-
wprowadzone zostały do użytku samoloty typów: PWL-53HR Czajka, i PWL-28HRB(m)
Fregata, będący wersją samolotu PWL-28HRB
przeznaczoną do poszukiwania i zwalczania okrętów podwodnych.
W
następnym 1928 roku przewidziane jest wprowadzenie do służby pięciu nowych
typów samolotów: myśliwskiego, rozpoznawczo-bombowego, myśliwskiego wodnosamolotu
pływakowego, rozpoznawczego wodnosamolotu pływakowego oraz rozpoznawczej łodzi
latającej.