Lotnictwo morskie rok 1926
Przedstawiam
zaktualizowane zestawienie tabelaryczne oraz sylwetki samolotów, które będą
używane w lotnictwie morskim w roku 1926.
Typ
|
Nazwa
|
Rok prod.
|
Załoga
|
Wymiary
|
Pow. nośna
|
Masa
|
Silniki
|
V max.
|
V wzn.
|
Pułap
|
Zasięg
|
Uzbrojenie
|
|||||||
S
|
L
|
H
|
własna
|
start.
|
km
|
nkm
|
dz.
|
bomby
|
torp.
|
||||||||||
osób
|
m
|
m
|
m
|
m2
|
kg
|
kg
|
KM
|
km/h
|
m/s
|
m
|
Mm
|
szt
|
szt
|
szt
|
kg
|
szt
|
|||
S a m o l o t y m y ś l i w s k i
e
|
|||||||||||||||||||
WSD-4M
|
Kondor
|
1923
|
1
|
9,6
|
7,0
|
2,9
|
29,3
|
1 055
|
1 655
|
1x440
|
227
|
6,9
|
7 500
|
375
|
2
|
|
|
|
|
PWL-39M
|
Myszołów
|
1925
|
1
|
8,9
|
6,9
|
2,7
|
22,0
|
720
|
1 085
|
1x440
|
270
|
7,5
|
8 000
|
392
|
2
|
|
|
|
|
S a m o l o t y b o m b o w e
|
|||||||||||||||||||
PWL-22B
|
Lelek
|
1922
|
2
|
14.8
|
9,5
|
3,4
|
34,7
|
1 387
|
2 500
|
1x450
|
214
|
4,5
|
6 700
|
432
|
3
|
|
|
400
|
|
CZL-26B
|
Emu
|
1925
|
5
|
20,4
|
13,6
|
5,1
|
105,8
|
3 194
|
5 725
|
2x480
|
190
|
3,3
|
4 150
|
531
|
5
|
|
|
1 250
|
|
PFS-4B
|
Skowronek
|
1925
|
2
|
12,8
|
9,5
|
3,3
|
39,3
|
1 920
|
2 600
|
1x440
|
198
|
4,2
|
6 000
|
498
|
3
|
|
|
500
|
|
S a m o l o t y b o m b o w e n u r k u j ą c e
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
S a m o l o t y t o r p e d o w o
- b o m b o w e
|
|||||||||||||||||||
PWL-32TB
|
Puszczyk
|
1924
|
2
|
16,8
|
10,2
|
3,4
|
47,3
|
2 302
|
3 810
|
1x520
|
192
|
4,0
|
6 050
|
549
|
3
|
|
|
750
|
1
|
PWL-42TB
|
Puchacz
|
1926
|
2
|
13,7
|
10,4
|
3,4
|
39,4
|
1 680
|
3 090
|
1x560
|
221
|
4,2
|
6 100
|
590
|
3
|
|
|
750
|
1
|
S a m o l o t y r o z p o z n a w
c z o - b o m b o w e
|
|||||||||||||||||||
CZL-17RB
|
Kakapo
|
1924
|
2
|
14,1
|
9,1
|
3,6
|
51,4
|
1 490
|
2 558
|
1x360
|
175
|
3,5
|
5 500
|
324
|
3
|
|
|
250
|
|
S a m o l o t y r o z p o z n a w
c z e
|
|||||||||||||||||||
CZL-16R
|
Pliszka
|
1923
|
2
|
12,7
|
8,7
|
3,2
|
45,0
|
1 487
|
1 920
|
1x400
|
202
|
3,9
|
6 000
|
275
|
3
|
|
|
125
|
|
LWS-6R
|
Dudek
|
1926
|
2
|
9,4
|
8,2
|
3,1
|
33,2
|
1 246
|
1 915
|
1x360
|
207
|
5,5
|
6 400
|
540
|
4
|
|
|
100
|
|
W o d n o s a m o l o t y p ł y w
a k o w e m y ś l i w s k i e
|
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W o d n o s a m o l o t y p ł y w
a k o w e r o z p o z n a w c z e
|
|||||||||||||||||||
CZL-16HR
|
Słonka
|
1923
|
2
|
12,7
|
8,7
|
3,2
|
45,0
|
1 487
|
2 095
|
1x400
|
185
|
3,6
|
6 000
|
252
|
3
|
|
|
50
|
|
W o d n o s a m o l o t y p ł y w
a k o w e t o r p e d o w o - b o m b
o w e
|
|||||||||||||||||||
PWL-19HTB
|
Maskonur
|
1922
|
2
|
17,3
|
10,7
|
3,9
|
70,2
|
2 646
|
4 195
|
1x663
|
196
|
4,2
|
6 300
|
621
|
2
|
|
|
725
|
1
|
PWL-42HTB
|
Burzyk
|
1926
|
2
|
13,7
|
10,4
|
3,4
|
39,4
|
1 680
|
3 090
|
1x560
|
216
|
4,1
|
6 100
|
567
|
3
|
|
|
750
|
1
|
Ł o d z i e l a t a j ą c e r o z p o z n a w c z e
|
|||||||||||||||||||
PWL-23HR
|
Kulik
|
1922
|
3
|
16,0
|
11,5
|
3,7
|
58,0
|
1 620
|
2 520
|
2x180
|
150
|
3,1
|
3 600
|
270
|
2
|
|
|
100
|
|
CZL-22HR
|
Bekas
|
1924
|
2
|
12,4
|
9,9
|
3,1
|
43,0
|
850
|
1 360
|
1x180
|
180
|
3,1
|
3 000
|
246
|
1
|
|
|
25
|
|
Ł o d z i e l a t a j ą c e r o z p o z n a w c z o - b o m b o w e
|
|||||||||||||||||||
PWL-28HRB
|
Fregata
|
1924
|
4
|
22,5
|
15,6
|
5,5
|
125,0
|
3 600
|
5 400
|
2x440
|
176
|
3,5
|
5 500
|
681
|
4
|
|
|
200
|
|
Uwagi,
co do poszczególnych typów samolotów:
-
wprowadzone zostały do użytku samoloty typów: LWS-6R Dudek, PWL-42TB Puchacz i PWL-42HTB Burzyk.
W
następnym 1927 roku przewidziane jest wprowadzenie do służby dwóch nowych typów
samolotów; wodnosamolotu rozpoznawczego na pływakach i zmodernizowanej łodzi
latającej rozpoznawczo-bombowej PWL-28HRB
Fregata.
Co pierwsze i najważniejsze: cieszę się, z reaktywowania bloga. Tradycyjnie powiem, że podobają mi się Twoje samoloty z racji umiarkowanego progresywizmu. Ja osobiście byłbym nawet, w niektórych konstrukcjach, bardziej "do przodu". Muszę jednak uważać z tego rodzaju pochwałami, bo "rozpędzisz" się w projektach nowych okrętów! :) Myśliwiec "Myszołów" oraz bombowo-torpedowy "Puchacz" wyróżniają się, według mnie, najbardziej. Myśliwiec ma bardzo przyzwoity pułap, prędkość wznoszenia i bardzo dobrą prędkość maksymalną. Co do uzbrojenia, to karabiny maszynowe są, jak sądzę, sprzężone i zsynchronizowane, strzelające poprzez płaszczyznę obrotów śmigła. Ja dołożyłbym: albo jeszcze dwa karabiny zamontowane pod górnym płatem, albo jeden, 13 mm nkm, strzelający poprzez piastę śmigła. "Puchacz" ma, z kolei, bardzo dobrą prędkość maksymalną. Przypomina mi trochę brytyjskiego "Swordfisha", który skutecznie operował jeszcze w 1941 roku. Łodzi latającej "Fregata" przydałoby się, co ponownie postuluję, działko automatyczne 25 mm, nawet o skróconej lufie. Pragnę zauważyć, że 37 mm działka (półautomatyczne) trafiały się na łodziach latających już w czasie I wojny światowej.
OdpowiedzUsuńŁK
Witam
UsuńZwiększenie liczby km ponad dwa na samolotach myśliwskich, nastąpiło dopiero w połowie lat 30-tych, więc propozycje zwiększenia już teraz do 4km (lub 2km+wkm) wydaje się przedwczesna. Zresztą dodanie km+amunicja+mocowanie zwiększyło by masę o ponad 10%, a to istotnie pogorszyło by osiągi samolotu.
Wkm 13mm w piaście. Rysunki są małe, ale wydaje się, że Myszołów ma silnik gwiazdowy, co wyklucza karabin w piaście.
Pozdrawiam
H_Babbock
Faktycznie, chyba można się dopatrzeć, że jest to silnik gwiazdowy. Co do zestawu uzbrojenia również zgoda, gdyż zaproponowane przeze mnie wyprzedza real o nieco ponad 5 lat (np. oblatany w maju 1933 r. PZL P.24/I miał uzbrojenie złożone z 2 działek 20 mm). Nie jest to zatem drastycznie ahistoryczne. Oczywiście wzrost ciężaru wymagałby zastosowania nieco mocniejszego silnika, co również nie byłoby niemożliwe.
UsuńŁK
Witam.
UsuńDo pełnej reaktywacji bloga jeszcze chyba daleko, ale będę się starał raz na jakiś czas coś "wrzucić" (raczej nie będą to nowe okręty).
Planowana na rok 1927 zmodernizowana łódź latająca PWL-28HRB "Fregata" będzie właśnie wyposażona w działko 25 mm.
JKS
a ile mamy sztuk każdego samolotu?>
OdpowiedzUsuńdV