poniedziałek, 18 maja 2015

Lotnictwo morskie rok 1926



Lotnictwo morskie rok 1926

Przedstawiam zaktualizowane zestawienie tabelaryczne oraz sylwetki samolotów, które będą używane w lotnictwie morskim w roku 1926.

Typ
Nazwa
Rok prod.
Załoga
Wymiary
Pow. nośna
Masa
Silniki
V max.
V wzn.
Pułap
Zasięg
Uzbrojenie
S
L
H
własna
start.
km
nkm
dz.
bomby
torp.
osób
m
m
m
m2
kg
kg
KM
km/h
m/s
m
Mm
szt
szt
szt
kg
szt
S a m o l o t y  m y ś l i w s k i e
WSD-4M
Kondor
1923
1
9,6
7,0
2,9
29,3
1 055
1 655
1x440
227
6,9
7 500
375
2




PWL-39M
Myszołów
1925
1
8,9
6,9
2,7
22,0
720
1 085
1x440
270
7,5
8 000
392
2




S a m o l o t y  b o m b o w e
PWL-22B
Lelek
1922
2
14.8
9,5
3,4
34,7
1 387
2 500
1x450
214
4,5
6 700
432
3


400

CZL-26B
Emu
1925
5
20,4
13,6
5,1
105,8
3 194
5 725
2x480
190
3,3
4 150
531
5


1 250

PFS-4B
Skowronek
1925
2
12,8
9,5
3,3
39,3
1 920
2 600
1x440
198
4,2
6 000
498
3


500

S a m o l o t y  b o m b o w e  n u r k u j ą c e




















S a m o l o t y  t o r p e d o w o - b o m b o w e
PWL-32TB
Puszczyk
1924
2
16,8
10,2
3,4
47,3
2 302
3 810
1x520
192
4,0
6 050
549
3


750
1
PWL-42TB
Puchacz
1926
2
13,7
10,4
3,4
39,4
1 680
3 090
1x560
221
4,2
6 100
590
3


750
1
S a m o l o t y  r o z p o z n a w c z o - b o m b o w e
CZL-17RB
Kakapo
1924
2
14,1
9,1
3,6
51,4
1 490
2 558
1x360
175
3,5
5 500
324
3


250

S a m o l o t y  r o z p o z n a w c z e
CZL-16R
Pliszka
1923
2
12,7
8,7
3,2
45,0
1 487
1 920
1x400
202
3,9
6 000
275
3


125

LWS-6R
Dudek
1926
2
9,4
8,2
3,1
33,2
1 246
1 915
1x360
207
5,5
6 400
540
4


100

W o d n o s a m o l o t y  p ł y w a k o w e  m y ś l i w s k i e




















W o d n o s a m o l o t y  p ł y w a k o w e  r o z p o z n a w c z e
CZL-16HR
Słonka
1923
2
12,7
8,7
3,2
45,0
1 487
2 095
1x400
185
3,6
6 000
252
3


50

W o d n o s a m o l o t y  p ł y w a k o w e  t o r p e d o w o - b o m b o w e
PWL-19HTB
Maskonur
1922
2
17,3
10,7
3,9
70,2
2 646
4 195
1x663
196
4,2
6 300
621
2


725
1
PWL-42HTB
Burzyk
1926
2
13,7
10,4
3,4
39,4
1 680
3 090
1x560
216
4,1
6 100
567
3


750
1
Ł o d z i e  l a t a j ą c e  r o z p o z n a w c z e
PWL-23HR
Kulik
1922
3
16,0
11,5
3,7
58,0
1 620
2 520
2x180
150
3,1
3 600
270
2


100

CZL-22HR
Bekas
1924
2
12,4
9,9
3,1
43,0
850
1 360
1x180
180
3,1
3 000
246
1


25

Ł o d z i e  l a t a j ą c e  r o z p o z n a w c z o - b o m b o w e
PWL-28HRB
Fregata
1924
4
22,5
15,6
5,5
125,0
3 600
5 400
2x440
176
3,5
5 500
681
4


200

 

Uwagi, co do poszczególnych typów samolotów:
- wprowadzone zostały do użytku samoloty typów: LWS-6R Dudek, PWL-42TB Puchacz i PWL-42HTB Burzyk.
W następnym 1927 roku przewidziane jest wprowadzenie do służby dwóch nowych typów samolotów; wodnosamolotu rozpoznawczego na pływakach i zmodernizowanej łodzi latającej rozpoznawczo-bombowej PWL-28HRB Fregata.

5 komentarzy:

  1. Co pierwsze i najważniejsze: cieszę się, z reaktywowania bloga. Tradycyjnie powiem, że podobają mi się Twoje samoloty z racji umiarkowanego progresywizmu. Ja osobiście byłbym nawet, w niektórych konstrukcjach, bardziej "do przodu". Muszę jednak uważać z tego rodzaju pochwałami, bo "rozpędzisz" się w projektach nowych okrętów! :) Myśliwiec "Myszołów" oraz bombowo-torpedowy "Puchacz" wyróżniają się, według mnie, najbardziej. Myśliwiec ma bardzo przyzwoity pułap, prędkość wznoszenia i bardzo dobrą prędkość maksymalną. Co do uzbrojenia, to karabiny maszynowe są, jak sądzę, sprzężone i zsynchronizowane, strzelające poprzez płaszczyznę obrotów śmigła. Ja dołożyłbym: albo jeszcze dwa karabiny zamontowane pod górnym płatem, albo jeden, 13 mm nkm, strzelający poprzez piastę śmigła. "Puchacz" ma, z kolei, bardzo dobrą prędkość maksymalną. Przypomina mi trochę brytyjskiego "Swordfisha", który skutecznie operował jeszcze w 1941 roku. Łodzi latającej "Fregata" przydałoby się, co ponownie postuluję, działko automatyczne 25 mm, nawet o skróconej lufie. Pragnę zauważyć, że 37 mm działka (półautomatyczne) trafiały się na łodziach latających już w czasie I wojny światowej.
    ŁK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam

      Zwiększenie liczby km ponad dwa na samolotach myśliwskich, nastąpiło dopiero w połowie lat 30-tych, więc propozycje zwiększenia już teraz do 4km (lub 2km+wkm) wydaje się przedwczesna. Zresztą dodanie km+amunicja+mocowanie zwiększyło by masę o ponad 10%, a to istotnie pogorszyło by osiągi samolotu.
      Wkm 13mm w piaście. Rysunki są małe, ale wydaje się, że Myszołów ma silnik gwiazdowy, co wyklucza karabin w piaście.

      Pozdrawiam
      H_Babbock

      Usuń
    2. Faktycznie, chyba można się dopatrzeć, że jest to silnik gwiazdowy. Co do zestawu uzbrojenia również zgoda, gdyż zaproponowane przeze mnie wyprzedza real o nieco ponad 5 lat (np. oblatany w maju 1933 r. PZL P.24/I miał uzbrojenie złożone z 2 działek 20 mm). Nie jest to zatem drastycznie ahistoryczne. Oczywiście wzrost ciężaru wymagałby zastosowania nieco mocniejszego silnika, co również nie byłoby niemożliwe.
      ŁK

      Usuń
    3. Witam.
      Do pełnej reaktywacji bloga jeszcze chyba daleko, ale będę się starał raz na jakiś czas coś "wrzucić" (raczej nie będą to nowe okręty).
      Planowana na rok 1927 zmodernizowana łódź latająca PWL-28HRB "Fregata" będzie właśnie wyposażona w działko 25 mm.

      JKS

      Usuń
  2. a ile mamy sztuk każdego samolotu?>
    dV

    OdpowiedzUsuń