Przedstawiam poniżej, aktualny wg mnie, ranking projektów oczekujących na opracowanie i publikację.
Nordycki lekki monitor 1920 | JKS/Stonk |
Przebudowa tureckich kanonierek Peyk 1934 | ŁK |
Modernizacja Fuso/Ise ? | Em |
Nordycki krążownik liniowy 1939 | H_Babbock |
Nordycki torpedowiec 1915 | JKS |
Nordycki niszczyciel 1922 | JKS |
Ponieważ jest możliwe, że o czymś zapomniałem, proszę Pomysłodawców i pozostałych Kolegów o ewentualne sprostowania i/lub uzupełnienia.
Poza tym proszę:
- kolegę Em o podanie daty modernizacji pancerników Fuso/Ise,
- kolegę H_Babbocka o informację, czy podejmie się opracowania swojego pomysłu.
JKS
A może przebudować coś nowszego?
OdpowiedzUsuńPowiedzmy, że w latach trzydziestych alianci wykazaliby odrobinę rozsądku i wymusili na Niemcach przestrzeganie ustaleń wersalskich. Bez ogromnych wydatków zbrojeniowych gospodarka Niemiec powinna być w dobrym stanie, a ograniczenia zbrojeń wymuszałyby pewne kombinowanie. W takich warunkach około roku 1940 Emden mógłby przejść sporą modernizację.
Ciekawy pomysł, co Koledzy na to?
UsuńJKS
Modernizacja "Emdena" wydaje się bardzo ciekawa. Ja przypomnę jeszcze, że - w swoim pierwszym komentarzu pod poprzednim postem - zgłosiłem "recyklingową" (realizowaną w zupełnie innej "filozofii") przebudowę krążownika pancernego marynarki chilijskiej "O'Higgins". Będzie ona realizowana w latach 1928 - 1930, i będzie próbą odpowiedzi na modernizacje starych krążowników pancernych floty argentyńskiej "General Belgrano" i "Pueyrredon" oraz rozpoczęcie budowy nowych okrętów "Almirante Brown" i "Veinticinco de Mayo". :)
UsuńŁK
"O'Higgins" dopisany do rankingu. Podaj rok przebudowy.
UsuńJKS
Napisałem powyżej: to lata 1928-1930.
UsuńŁK
Dziękuję, jakieś chwilowe zaćmienie wzroku mnie dopadło...
UsuńJKS
Fajnie , że to nie tylko moja przypadłość, ale tak to już jest w naszym wieku! :)
UsuńŁK
Odnośnie Ise i Fuso myślałem o samym końcu lat trzydziestych. Powiedzmy 1937-39 czyli w momencie kiedy przestały obowiązywać traktat waszyngtoński i I traktat londyński - chociaż prawdę mówiąc oni nigdy się ich ściśle nie trzymali. A skoro mowa o nowych projektach to mam jeszcze jedną propozycję. To na razie luźna sugestia ale jeżeli się spodoba to może?. Chodzi o modernizację pierwszych ciężkich krążowników francuskich typu Duquesne. Te okręty były w zasadzie nieopancerzone a przecież parę lat potem w ramach tych samych ograniczeń traktatowych na Algiere zdołali zamontować całkiem porządne opancerzenie. Co dałoby się wyciągnąć z tych okrętów bez oglądania się na zapisy traktatów np przy gruntownej modernizacji w latach 1938-1939.
OdpowiedzUsuńEm
Przyjąłem dla modernizacji "Ise/Fuso" rok 1938. Wolałbym, aby to był "Ise"; rysunkowo będzie trochę łatwiej :).
Usuń"Duchesne" do dyskusji.
JKS
OK. Zdaję sobie sprawę że one mimo identycznej koncepcji w szczegółach się różniły i jeżeli łatwiej będzie z Ise to nie widzę żadnego problemu. Niestety Springsharp był jest i pozostanie dla mnie czarną magią zatem mogę dyskutować i przedstawiać jakieś propozycje tylko na pewnym stopniu ogólności bez wdawania się w szczegóły. Jeżeli zatem zdecydujesz zająć się tematem to większość wyborów będziesz musiał dokonać albo samodzielnie albo wraz z innym osobami udzielającymi się na blogu. Ja nie dysponuję odpowiednią wiedzą szczególnie stricte techniczną.
OdpowiedzUsuńEm
Ok, przyjmuję "Ise" w roku 1938.
UsuńCo do Springsharpa; jest takie stare polskie przysłowie "nie święci garnki lepią" Uważam, że każdy, kto opanował matematykę i fizykę na poziomie szkoły podstawowej, jest w stanie zmierzyć się z założeniami tego programu.
Czym innym jest tzw. wiedza wojennomorska. Jeżeli masz w tej kwestii chociażby podstawowe informacje, to - po iluś tam nieudanych projektach - w końcu program "oswoisz"
Nie jestem nikim wyjątkowym; zaczynając, często prosiłem kolegę de Villarsa (pozdrowienia!) o pomoc i wskazówki. Ty również możesz liczyć na moją - i chyba nie tylko moją - pomoc. No to co, czekamy na Twój pierwszy projekt?
JKS
Miło się czyta takie komentarze jednak trzeba mierzyć siły na zamiary. Po pierwsze jestem w stanie znaleźć pół godziny na na czytanie obu blogów jednak na wielogodzinne przygotowywanie projektów zwyczajnie nie mam czasu. Ponadto słabo u mnie z angielskim zatem najpierw musiałbym się podszkolić językowo a na to również nie mam czasu. Może - jeżeli głowa nie zacznie szwankować - na emeryturze ale to jeszcze sporo lat. Tym niemniej dzięki za zachętę.
UsuńPozdrawiam Em
Nordycki krążownik wielki (bo liniowy to on na pewno nie będzie) z końca lat 30-tych już jest zwodowany, prace na pokładzie trwają…..
OdpowiedzUsuńH_Babbock
Zdradzisz chociaż wyporność tego "cudeńka"? :)
UsuńŁK
Skoro nie będzie krążownikiem liniowym to znaczy, że jest mniejszy od najmniejszego nowoczesnego krążownika liniowego (Dunkerque 26tys t). Skoro jest wielki, a nie ciężki, to będzie większy od największych krążowników ciężkich DWS (ponad 14tys t).
UsuńTym nie mniej sądzę, że nie spodoba się Koledze….
H_Babbock
Wszystko zależy od zbilansowania składników jego charakterystyki. Jeśli będzie to opancerzenie burta/pokład na poziomie mniejszym niż 6/3", to rzeczywiście nie wzbudzi mojego zachwytu, choćby nie wiem jak silną miał artylerię i wysoką prędkość! Myślę jednak, że zadbasz o to, aby projekt nie "jechał po bandzie"! :)
UsuńŁK
Kolegę Em proszę o kontakt mailowy w celu omówienia założeń do modernizacji "Ise" Kontakt możliwy przez mój profil blogowy.
OdpowiedzUsuńJKS