Budowa kolumbijskich rzecznych ślizgaczy typu HG-1 1929 (6 jednostek)
Takiego maleństwa – w roli głównego
bohatera postu – to tu jeszcze nie było!
Ślizgacze te mają niezbyt typowy
napęd; większość istniejących ówcześnie realnie typów była napędzana silnikiem
lotniczym i śmigłem. Okręciki te będą używane do bliskiego rozpoznania oraz
zadań łącznikowych. Przy załodze do 2 osób, mogą przewieźć do 80 kg ładunku.
Karabin maszynowy jest „przenośny”, zamiennie
można go umocować pomiędzy tylnymi siedzeniami i używać podczas ucieczki.
Ponieważ Springsharp nie przyjmuje do
wiadomości faktu istnienia takich konstrukcji, raport jest wygenerowany
częściowo „ręcznie”
Po dwie jednostki zbudowały stocznie: Astillero
Fluvial Iquitos, Astillero Fluvial Riberalta i Astillero Fluvial Puerto Arica.
Wszystkie główne dostawy zapewnił przemysł krajowy.
Opis techniczny.
Kadłub
Płaskodenny z redanem.
Napęd
Silnik benzynowy GM/JSFM o mocy 120KM.
Do prędkości zastosowano współczynnik
zwiększający 2,799.
Uzbrojenie
Ślizgacz wyposażono w:
- 1xIx7,62
mm/80 Browning/FNA M1919, przy
elewacji 45o donośność pociskiem 0,0098 kg wynosi 1500 m, a
przy elewacji maksymalnej 85o donośność pionowa tym samym pociskiem
wynosi 1000 m.
Inne
Zainstalowano radiostację
krótkofalową.
HG-1, Great Colombia hydroglider laid down 1929
Displacement:
1 t light; 1 t
standard; 2 t normal; 2 t full load
Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep)
(23,24 ft / 22,74 ft) x
6,50 ft x (1,51 / 1,66 ft)
(7,08 m / 6,93 m) x
1,98 m x (0,46 / 0,50 m)
Armament:
1 - 0,30" / 7,62 mm 80,0
cal gun - 0,02lbs / 0,01kg shells, 500 per gun
Machine gun in deck mount, 1919 Model
1 x Single mount on centreline, forward deck
aft
Weight of broadside 0 lbs /
0 kg
Machinery:
Petrol Internal
combustion motors,
Geared drive, 1 shaft,
120 shp / 90 Kw = 31,64 kts
Range 180nm at 16,00
kts
Bunker normal = 0,55
tons, at max displacement = 1 tons
Caution: Delicate, lightweight machinery
Complement:
2 - 4
Cost:
£0,001 million / $0,004 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 0 tons, 2,8%
- Guns: 0 tons, 2,8%
Machinery: 1 tons,
57,4%
Hull, fittings &
equipment: 0 tons, 12,7%
Fuel, ammunition &
stores: 1 tons, 27,1%
Miscellaneous weights:
0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability
(Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
0 lbs / 0 Kg = 21,4 x 0,3 " / 7,62 mm
shells or 0,0 torpedoes
Stability (Unstable if
below 1.00): 2,48
Metacentric height 0,3
ft / 0,1 m
Roll period: 4,8
seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 27 %
-
Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,00
Seaboat quality (Average = 1.00): 0,14
Hull form characteristics:
Hull has raised
forecastle,
a normal bow and large transom stern
Block coefficient
(normal/deep): 0,300 / 0,328
Length to Beam Ratio:
3,50 : 1
'Natural speed' for
length: 6,37 kts
Power going to wave
formation at top speed: 82 %
Trim (Max stability =
0, Max steadiness = 100): 100
Bow angle (Positive =
bow angles forward): 14,00 degrees
Stern overhang: 0,00 ft
/ 0,00 m
Freeboard (% = length
of deck as a percentage of waterline length):
Fore
end, Aft end
- Forecastle: 28,00%, 2,00 ft /
0,61 m, 1,74 ft / 0,53 m
- Forward deck: 22,00%, 1,51 ft / 0,46
m, 1,51 ft / 0,46 m
- Aft deck: 22,00%, 1,51 ft / 0,46 m, 1,51 ft / 0,46 m
- Quarter deck: 28,00%, 1,51 ft / 0,46
m, 1,51 ft / 0,46 m
- Average freeboard: 1,60 ft / 0,49 m
Ship tends to be wet
forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low =
better): 195,0%
- Above
water (accommodation/working, high = better): +infinity
Waterplane Area: 90
Square feet or 8 Square metres
Displacement factor
(Displacement / loading): 25%
Structure weight / hull
surface area: 2 lbs/sq ft or 11 Kg/sq metre
Hull strength
(Relative):
-
Cross-sectional: 0,19
-
Longitudinal: 2,20
- Overall:
0,24
Cramped machinery,
storage, compartmentation space
Excellent accommodation
and workspace room
Ship has quick, lively
roll, not a steady gun platform
Caution: Lacks
seaworthiness - very limited seakeeping ability
HG-1 - HG-6 (1929)
Jednostki dość często występujące we flotyllach rzecznych. Także w Polsce, we Flotylli Pińskiej. Mój wzrok nie pozwala mi rozeznać szczegółów rysunku, ale - jak myślę - nie są one i tak istotne... :)
OdpowiedzUsuńŁK
No nie są...
UsuńJKS