czwartek, 6 sierpnia 2020

Okręty i... piwo

Ten post jest skierowany głównie do kolegów Stonka, mb81, a także ŁK. Ma na celu ustalenie terminu spotkania (z bogatą dyskusją na tematy blogowe i nie tylko) przy piwie w Krakowie. Ponieważ kolega ŁK ma do Krakowa trochę daleko, w uznaniu Jego zasług dla bloga, deklaruję w jego przypadku pokrycie całych kosztów podróży, niestety, bez ewentualnego noclegu. Oczywiście, nie wykluczam tu Kolegów z innych miejscowości, ale klauzula dotycząca kolegi ŁK tu nie zadziała.
Ponieważ w polskich warunkach zebranie więcej niż dwu osób w tym samym miejscu i czasie graniczy z nieprawdopodobieństwem, dopuszczam spotkania "cząstkowe", w niepełnym gronie.
Będąc przysłowiowym krakowskim centusiem informuję, że za piwo każdy płaci sam 😉.
Z mojej strony, w grę wchodzą wszystkie piątki (po godz.17:00) i soboty, poczynając od 08.08.2020. Proszę, aby chętni ustalili pomiędzy sobą termin i powiadomili mnie o nim kilka dni wcześniej, czy to tutaj, czy na priv, ja się dostosuję.
Pozdrawiam i zapraszam -

JKS

27 komentarzy:

  1. Szanowny JKS, czuję się zaszczycony. Niestety, ale wyrażone przeze mnie życzenie dołączenia do Waszego zacnego grona było z gatunku tych "pobożnych". Znasz moją sytuację osobistą i wiesz, że nie jestem panem swojego czasu. Tym niemniej dziękuję za zaproszenie i liczę, że w odleglejszej perspektywie czasowej takie spotkanie będzie jednak możliwe.
    ŁK

    PS. My, Poznańczycy, też jesteśmy narodem oszczędnym. :) Doceniam zatem gest refundacji kosztów podróży. Nie jest jednak ze mną tak źle, pod względem finansów, by nie było mnie stać na przejazd pociągiem i niedrogi hotel. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielka szkoda, ale może kiedyś.

      JKS

      PS. Mam nadzieję, że nie poczułeś się urażony moją propozycją; chciałem dobrze...

      Usuń
    2. Absolutnie nie poczułem się urażony! Dziękuję raz jeszcze za zaproszenie i żywię nadzieję, że będziemy mogli się kiedyś osobiście poznać. Piszę to w kontekście także pozostałych uczestników tego planowanego sympozjum. Oby jakieś okoliczności zewnętrzne nie przeszkodziły Wam w spotkaniu! :)
      ŁK

      Usuń
  2. Z mojej strony piątki 14 i 21 od 19-ej, ewentualnie soboty ale które to na last minute

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też pasuje 21.08.

      Usuń
    2. To spróbujmy zrobić to 21.08.2020. Szczegóły ustalimy później.

      JKS

      Usuń
  3. Bardzo dobry pomysł. Postaram się choćby duchowo być z Kolegami. Z Pomorza do Krakowa to cała wyprawa. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nadejdzie taki czas, że i z Pomorza nie będzie do Krakowa daleko. Miałem na myśli sieć kolei wielkich prędkości.

      JKS

      Usuń
    2. Liczę na to z całego serca

      Usuń
    3. Skoro od okrętów przechodzimy do kolei, pozwolę sobie na lekką dygresję i proszę ją lekko traktować, choć to nie jest żart.
      Wiele można wymieniać sukcesów III RP (dla mnie jednym z większych jest 30 lat bez przerwy wzrostu PKB, wyjątek nie tylko w Europie, ale w świecie, zawdzięczamy to przede wszystkim pracowitości "przeciętnego Kowalskiego") i wiele porażek (FOZZ, służby specjalnej troski, wieczne problemy służby zdrowia). Kolej jest jedną z większych porażek (nie tylko w Polsce).
      Wzorcem kolei na świecie jest kolej japońska. Japonia ze wszystkich krajów świata najmniej nadaje się do budowy kolei, zwłaszcza szybkich. To jest wyrastający prosto z dna oceanu łańcuch gór wulkanicznych. Na palcach jednej ręki można tam policzyć równinne ("angielskie") odcinki torów, najczęściej linia to tunel-most-tunel-most. Skoro Japonia ma szybkie koleje, to Polska (i inne państwa też) powinna mieć lepsze.
      Babcia (której sam nie znałem) opowiadała, że w czasach międzywojennych pociągi na linii Oświęcim-Kraków kursowały tak punktualnie, że ludzie według nich zegarki ustawiali.
      Ja mam raczej nieprzyjemne doświadczenia z koleją i staram się korzystać z innych środków transportu. Jakiś czas temu w pociągu KŚ wdałem się w sprzeczkę z konduktorem. Już mniejsza, o co poszło. Chciałem bubkowi udowodnić, że nie jest taki ważny i mądry jak mu się wydaje. I łatwo go złapałem na tym, że nie ma pojęcia o przepisach przeciwpożarowych ani o praktyce ich stosowania a raczej ignorowania. Porobiłem zdjęcia nieczytelnych instrukcji przeciwpożarowych w pociągu i wysłałem do szefostwa KŚ skargę w kategorii "BEZPIECZEŃSTWO". Konduktor dostał pouczenie, ale nie wiem czy te instrukcje i inne oznaczenia przeciwpożarowe zostały poprawione.

      Usuń
    4. Kolej trochę się poprawiła, tabor trochę zmieniają, ale jest spory problem.

      Są praktycznie dwa problemy związane z modernizacją kolei- jeden to koszta, naprawdę duże, drugie, to że w Polsce sieć kolei ciężko podłączyć do linii nieekonomicznych.
      Teoretycznie zmodernizować kolej się da, problem jest , że ciężko zamknąć połowę linii na okres modernizacji. Po wojnie niektóre kraje odbudowały kolej od zera. Dlatego też np. kolej angielska nie jest specjalnie zmodernizowana, gdy francuska i niemiecka , zrujnowane , zostały już odbudowane w lepszym, bardziej nowoczesnym standardzie. Polska kolej wciąż się kurczy, choć największy spadek był w czasie końcu PRL-początek III RP, zostanie najpewniej jeszcze sporo nieekonomicznych linii odciętych.

      Usuń
    5. Problem jest nie tylko w samej kolei. Francuska kolej TGV jest bardzo energochłonna a japoński Shinkansen jeszcze bardziej. Mogą funkcjonować, bo mają tani prąd z rozbudowanej sieci elektrowni atomowych. My wciąż nie mamy, a z szykowanym przez Brukselę nowym zielonym bardakiem możemy w ogóle przez dekady nie być w stanie zasilać kolei.

      Usuń
  4. Jeśli mi nic "nie wyskoczy" to spróbuję się podpiąć. Z Chrzanowa nie mam daleko ;-)
    Jedynym realnym problemem jest "ostatni transport do domu", który to odjeżdża z Krakowa 21:47. Następny jest 2:52 w nocy, a na takie długie piwo chyba już jestem za stary ;-) Jeśli więc Koledzy pomogą mi pilnować czasu to zgłaszam akces

    mandylion

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz jeszcze 22:23 busa spod Parku Krakowskiego na Czarnowiejskiej

      Usuń
    2. w busie jest ryzyko, że się nie załapię jak będzie tłumek :-(

      mandylion

      Usuń
    3. Cholerka! Nie pamiętam już kiedy Kolega mandylion wziął ostatni raz udział w dyskusji merytorycznej. Ale na hasło "piwo" - pełna gotowość bojową! :)
      ŁK

      PS. Oczywiście pozdrawiam i zachęcam do częstszej bytności na forum!

      Usuń
    4. @mandylion PKP tez masz autobus :P

      Usuń
    5. hahaha @LK dobre :-) ale muszę się wytłumaczyć; ostatnio korzystam z pogody i realizuję drugą (a właściwie pierwszą) pasję i nabijam kilometry na rowerze, no i oczywiście praca, na dyskusje merytoryczne siły nie starcza ;-) ograniczam się do czytania wpisów.
      @mb81 to prawda, że ostatnio jest komunikacja zastępcza ale do przewozów PKP muszą mnie wpuścić gdy mam bilet, a busiarz prywatny zwyczajnie mi powie, że nie ma miejsca i zostanę na lodzie, a właściwie na dworcu ;-)

      mandylion

      Usuń
    6. Bez wymówek! :) A teraz serio: komentarze Kolegi zawsze trzymały odpowiedni poziom. A nic nie wpływa tak stymulująco na dyskusję, jak inspirująca uwaga merytoryczna...
      ŁK

      Usuń
  5. Czyli - jak rozumiem - termin 21.08.2020 ma duże szanse na realizację.
    Ponieważ, ja jestem niejako organizatorem i muszę wcześniej przedsięwziąć pewne czynności, prosiłbym Kolegów o potwierdzenie udziału do dnia 18.08.2020.

    JKS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze pewne uściślenie. Jak rozumiem, realnie mogę liczyć na udział trzech Kolegów; Stonk, mb81 i mandylion. Mają to szczęście(?), że mieszkają w samym Krakowie lub bliskich okolicach. Cztery osoby, to już jest "mini zjazd" sympatyków bloga :).
      Ale... mam marzenie... Mam marzenie, że kiedyś uda się zorganizować wszechpolską(;)) konferencję czytelników tego bloga; żeby było sprawiedliwie, gdzieś w centralnej Polsce. Zły czas minie, wróci normalność.
      Może kiedyś...

      JKS

      Usuń
    2. Świetny pomysł!
      ŁK

      Usuń
    3. Ja na 90% dostępny. A żeby klimatu było zadość - Stary Port?

      Usuń
  6. Potwierdzam dostępność w piątek od 19-ej

    OdpowiedzUsuń
  7. Będę w Krakowie w piątek około 17.00.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Tyle, że już nieaktualne :(.
      Jeżeli po powrocie do normalności zorganizujemy podobne spotkanie, to czy Koleżanka dołączy?

      JKS

      Usuń