niedziela, 27 października 2024

Co dalej w niderlandzkiej MW?

Co dalej w niderlandzkiej MW?

Zgodnie z wcześniejszą obietnicą, przedstawiam podstawowe dane techniczno-taktyczne okrętów, których budowa rozpoczęła się jeszcze w roku 1941, ale planowane ich ukończenie przewidziane jest na lata późniejsze.                                                                          
Uwaga: rok planowanego zakończenia budowy dotyczy pierwszej jednostki typu

Niszczyciel typu Van Braam:

- ilość jednostek 8;
- rozpoczęcie budowy 1941, planowane zakończenie 1942;
- wyporność normalna 2158 t,
- moc napędu 36000 KM;
- prędkość maksymalna 35,90 w;
- zasięg 3800 Mm przy 14 w;
- uzbrojenie: 6x120, 6x40, 8x20, 6xwt533
- opancerzenie: artyleria DP 20 mm.
Uwagi:
- pierwszy niderlandzki niszczyciel z całkowicie zamkniętymi stanowiskami dział 120 mm;
- pierwszy niderlandzki okręt z aktywnym namiernikiem akustycznym (sonarem).

Pancernik typu Limburg:

- ilość jednostek 2;
- rozpoczęcie budowy 1941, planowane zakończenie 1943;
- wyporność normalna 34388 t,
- moc napędu 120000 KM;
- prędkość maksymalna 29,85 w;
- zasięg 13000 Mm przy 15 w;
- uzbrojenie: 8x380, 16x120, 20x40, 24x20;
- opancerzenie: główny burtowy pas pancerny 300 mm, pokłady pancerne 130 mm, gródź ptorp 30 mm, CT 300/125 mm, artyleria główna 300/125/280 mm, artyleria DP 20 mm.

Zbiornikowiec floty typu Marapi:
- ilość jednostek 1;
- rozpoczęcie budowy 1941, planowane zakończenie 1943;
- wyporność normalna 18588 t,
- moc napędu 12000 KM;
- prędkość maksymalna 16,99 w;
- zasięg 12500 Mm przy 14 w;
- uzbrojenie: 4x120, 12x40, 12x20;
- opancerzenie: artyleria DP 13 mm;
- zdolność przewozowa: do 11760 t paliw płynnych.
Uwagi:
- największy zbiornikowiec niderlandzkiej floty.

 Transportowiec wojska typu Afrika:

- ilość jednostek 1;
- rozpoczęcie budowy 1940, planowane zakończenie 1942;
- wyporność normalna 18455 t,
- moc napędu 72000 KM;
- prędkość maksymalna 28,05 w;
- zasięg 13500 Mm przy 20 w;
- uzbrojenie: 4x120, 12x40, 8x20;
- opancerzenie: artyleria DP 13 mm;
- zdolność przewozowa: do 4800 osób i do 5700 t zaopatrzenia.
Uwagi:
- szybki transportowiec wojska;
- w krótkich rejsach (do 48 godzin) może przewieźć do 8800 osób.

Transportowiec-dok desantowy typu Bultrug:

- ilość jednostek 2;
- rozpoczęcie budowy 1941, planowane zakończenie 1942;
- wyporność normalna 15932 t,
- moc napędu 14400 KM;
- prędkość maksymalna 17,98 w;
- zasięg 12500 Mm przy 14 w;
- uzbrojenie: 4x120, 10x40, 8x20;
- opancerzenie: artyleria DP 13 mm;
- zdolność przewozowa: 2 małe okręty desantowe KLSI1, 4 kutry desantowe ILV1, do 860 osób i do 6440 t zaopatrzenia.
Uwagi:
- KLSI1 przewożone w rufowym doku i stamtąd wodowane;
- ILV1 przewożone i wodowane jak na typie Potvis.

Mały okręt desantowy piechoty typu KLSI1

- ilość jednostek 4;
- rozpoczęcie budowy 1941, planowane zakończenie 1942;
- wyporność normalna 150 t,
- moc napędu 360 KM;
- prędkość maksymalna 13,13 w;
- zasięg 1500 Mm przy 9 w;
- uzbrojenie: 2x40, 2x20;
- zdolność przewozowa: do 140 osób lub do 12 t zaopatrzenia.
Uwagi:
- służy głównie do desantowania piechoty, za pomocą ramp burtowych (podobnie, jak na amerykańskim LCI(L));
- możliwość zaokrętowania dwu jednostek na transportowiec-dok desantowy typu Bultrug.

Lotniskowiec typu Stormvogel

- ilość jednostek 1;
- rozpoczęcie budowy 1941, planowane zakończenie 1943;
- wyporność normalna 24643 t,
- moc napędu 108000 KM;
- prędkość maksymalna 31,52 w;
- zasięg 13200 Mm przy 15 w;
- uzbrojenie: 8x105, 24x40, 28x20;
- opancerzenie: główny burtowy pas pancerny 100 mm, górny burtowy pas pancerny (osłona hangarów) 25 mm, pokłady pancerne 100 mm, gródź ptorp 30 mm, CT 25 mm, artyleria DP 13 mm;
- grupa lotnicza: 65-85 samolotów (standardowo 31M+25RB+15TB).
Uwagi:
- typowy lotniskowiec floty (uderzeniowy).

Trałowiec typu Roer

- ilość jednostek 4;
- rozpoczęcie budowy 1941, planowane zakończenie 1942;
- wyporność normalna 437 t,
- moc napędu 2100 KM;
- prędkość maksymalna 17,46 w;
- zasięg 11900 Mm przy 12 w;
- uzbrojenie: 1x105, 2x40, 2x20;
- opancerzenie: artyleria DP 13 mm;
- zdolność przewozowa: do 12 osób, do 32 t zaopatrzenia.
Uwagi:
- możliwość montażu 2xwbg z zapasem 12 bg;
- ze względu na stosunkowo duży zasięg, zakłada się uboczne wykorzystanie w roli małego transportowca/okrętu łącznikowego w koloniach; możliwe również zadania patrolowe.

W dalszej perspektywie (1942-45), zamierza się:

Zbudować:
- 3 małe krążowniki lekkie (ok. 6000 t),
- 6 dużych niszczycieli (circa 2700 tn),
- 8 niszczycieli typu eskortowego (fregat? ok.1400 tn),
- 16 dużych eskortowców (korwet? ok.1000 tn),
- 12 okrętów podwodnych średniej wielkości (circa 800 tn),
- 6 oceanicznych okrętów podwodnych (ok. 1500 tn),
- 2 lotniskowce eskortowe/lekkie (circa 12000 tn, 21-24 samolotów),
- 36 dużych kutrów artyleryjsko-torpedowych (130 tn),
- 4 trałowce (circa 550 tn),
- 2 małe(desantowe?) transportowce wojska (ok. 5000 tn, 8 ILV1, 1100-2000 osób, do 800 t zaopatrzenia),
- 4 małe okręty desantowe piechoty (280 tn, 180-280 osób, 50 t zaopatrzenia),
- bliżej nieokreśloną ilość (24?) kutrów desantowych typów ILV1 i VLV1, lub ich nowszych wersji,
- 2 zaopatrzeniowce (circa 6000 tn, 50 osób, 3400 t zaopatrzenia),
- 2 zbiornikowce floty (z możliwością tankowania w ruchu, 7500 tn, 4000 t paliw)
- 1 okręt warsztatowy (towarzyszący zespołom floty, circa 6000 tn),
- 1 reprezentacyjny krążownik/jacht królewski (ok. 4500 tn).
Przebudować:
- 3 lekkie krążowniki typu Java na krążowniki plot.
Wycofać ze służby:
- 4 torpedowce typu Z5,
- 4 torpedowce typu Z1,
- 2 okręty podwodne typu KIII,
- 3 okręty podwodne typu KV,
- 12 kutrów torpedowych typu T5,
- 4 trałowce typu Nr.1.

Ponadto, w latach 1942-45, przewiduje się sukcesywne wprowadzanie do uzbrojenia następujących, nowych wynalazków:

- miny niekontaktowe (magnetyczne i akustyczne) różnych typów, z możliwością stawiania z wt okrętów podwodnych;
- torpedy akustyczne, na wyposażeniu niektórych OP;
- wyrzutnie rakietowych bg, montowane na większych okrętach eskortowych;
- maszty powietrzne diesla (chrapy), montowane na większych OP;
- dodatkowe peryskopy plot, montowane na większych OP;
- radionamierniki wysokiej częstotliwości (HF/DF), montowane na okrętach eskortowych (niszczyciele, eskortowce, patrolowce);
- radary o zróżnicowanym przeznaczeniu (nawigacyjny, kontroli powierzchni morza, kontroli przestrzeni powietrznej);
- wspomagane radarowo dalocelowniki (radiodalocelowniki) morskie i plot;
- nowsze typy samolotów, częściowo opisane w poście z 14.10.2024.

środa, 23 października 2024

BIULETYN INFORMACYJNY NR 42/2/1941

 BIULETYN INFORMACYJNY NR 42/2/1941

Okręty
Oddane zostały do służby:
- cztery małe okręty desantowe typu KLS1 (post z dnia 02.10.2024),
- dziewięć okrętów podwodnych typu O23 (post z dnia 19.10.2024),
- trzy okręty podwodne typu KXX,
- sześć kutrów desantowych typu ILV1,
- dwa kutry desantowe typu VLV1,
- cztery kutry torpedowe typu T57,
- jeden kuter artyleryjski typu G1.
Rozpoczęto budowę:
- zbiornikowca floty typu Marapi,
- lotniskowca typu Stormvogel,
- czterech trałowców typu Roer,
- 16 kutrów desantowych typu ILV1.
Wycofane ze służby i oddane na złom zostały:
- okręt podwodny typu O6 (1916),
- okręt podwodny typu O7 (1916),
- trzy kutry torpedowe typu T1 (1927).
W budowie pozostają:
- transportowiec wojska typu Afrika,
- osiem niszczycieli typu Van Braam,
- dwa pancerniki typu Limburg,
- dwa transportowce desantowe typu Bultrug.
Aktualnie, w skład MW Niderlandów wchodzą następujące okręty:
- 2 pancerniki,
- 2 krążowniki liniowe,
- 5 pancerników obrony wybrzeża,
- 2 lekkie lotniskowce,
- 1 lotniskowiec eskortowy,
- 3 krążowniki ciężkie,
- 9 krążowników lekkich,
- 39 niszczycieli,
- 16 torpedowców,
- 47 okrętów podwodnych,
- 23 kanonierki,
- 16 patrolowców,
- 33 kutry patrolowe,
- 12 eskortowców,
- 15 ścigaczy okrętów podwodnych,
- 67 kutrów torpedowych,
- 17 kutrów artyleryjskich,
- 12 stawiaczy min,
- 22 trałowce,
- 28 kutrów trałowych,
- 32 kutry desantowe,
- 4 małe okręty desantowe,
- 2 transportowce desantowe,
- 2 transportowce wodnosamolotów,
- 3 transportowce wojska,
- 3 zaopatrzeniowce,
- 3 zbiornikowce floty,
- 2 okręty bazy,
- 5 okrętów hydrograficznych,
- 10 kutrów hydrograficznych,
- 2 okręty warsztatowe,
- 1 okręt baza nurków,
- 1 pływająca stacja torpedowa,
- 3 holowniki pełnomorskie,
- 2 okręty szkolne
- 1 okręt badawczy.

Budżet

Rok budżetowy 1941 zakończył się nadwyżką w kwocie £47591, kwota ta będzie przeniesiona do budżetu na rok następny.

Pozostałe wiadomości

Szef Admiralicji, George Christoffel van Leeuwerik został awansowany ze stopnia Luitenant-Admiraal do stopnia Admiraal. Jest to najwyższa ranga w niderlandzkiej Marynarce Wojennej, a van Leeuwerik jest pierwszym od XVIII. wieku liniowym oficerem, który w niderlandzkiej flocie ten stopień uzyskał.
Aktualnie, w niderlandzkiej flocie w stopniach admiralskich służą:
- Admiraal – 1 oficer,
- Luitenant-Admiraal – 1 oficer,
- Vice-Admiraal – 5 oficerów,
- Schout-bij-Nacht – 12 oficerów,
- Commandeur – 28 oficerów.

sobota, 19 października 2024

Niderlandzkie okręty podwodne typu O23 1941-1942 (9 jednostek)

Niderlandzkie okręty podwodne typu O23 1941-1942 (9 jednostek)

Średniej wielkości, lecz pełnomorskie okręty podwodne. Nazwy okrętów wskazywałyby na ich przeznaczenie dla Metropolii, i taki też przydział po wejściu do służby otrzymały. Niemniej, zakłada się w razie potrzeby, przerzucenie ich do Indii Wschodnich. Właściwości morskie tych jednostek taką relokację bezproblematycznie umożliwiają, a ich wartość bojowa nie ustępuje okrętom typu KVIII, a nawet KXIV.
Zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości, opracowanej przez zakłady Koninklijke Nederlandse Hoogovens en Staalfabrieken, pozwoliło na uzyskanie znacznej operacyjnej głębokości zanurzenia. Baterie akumulatorów o dużej pojemności, dają spory zasięg podwodny. Duża, jak na jednostkę tej wielkości, liczba wyrzutni torpedowych, pozwala na efektywne atakowanie nieprzyjacielskich zespołów statków i okrętów. Ogólnie – moim skromnym zdaniem – należy uznać ten projekt za udany i w zupełności spełniający współczesne wymagania dla okrętów podwodnych.
Po trzy okręty tego typu zbudowały stocznie: NV Wilton Dok- en Werf Maatschappij w Schiedam, Koninklijke Maatschappij De Schelde we Vlissingen i Willemsoord Werf w Den Helder.
Opis techniczny.
Kadłub
Układ dwukadłubowy, kadłub sztywny ze stali o podwyższonej wytrzymałości.
Napęd
Dwa silniki diesla Westoever o mocy 1350 KM każdy, oraz dwa silniki elektryczne Philips o mocy 660 KM każdy.
Uzbrojenie
Na okręcie zamontowano:
- 1xIx105/40 Wilton-Fijenoord P1935, przy elewacji maksymalnej 35o donośność pociskiem HE 16,0 kg wynosi 14560 m;
- 1xIIx20/60 Madsen/Westoever P1938, przy elewacji 45o donośność pociskiem HE 0,16 kg wynosi 4700 m, a przy elewacji maksymalnej 85o donośność pionowa tym samym pociskiem wynosi 3050 m;
- 8xwtx533 mm z całkowitym zapasem 16 torped.
Inne
Okręt został wyposażony w dwie radiostacje, radionamiernik i szumonamiernik.
Przewidziano miejsce dla – będącego w fazie wdrażania – aktywnego namiernika akustycznego (sonaru). 

O23, Netherlands submarine laid down 1940, launched 1941, completed 1941 (engine 1940)

Displacement:
            845 t light; 866 t standard; 940(1144) t normal; 999 t full load

Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep)
            (240,19 ft / 238,19 ft) x 21,65 ft x (15,75 / 16,40 ft)
            (73,21 m / 72,60 m) x 6,60 m  x (4,80 / 5,00 m)

Armament:
      1 - 4,13" / 105 mm 40,0 cal gun - 33,85lbs / 15,36kg shells, 100 per gun
              Quick firing gun in deck mount, 1935 Model
              1 x Single mount on centreline, forward deck centre
      2 - 0,79" / 20,0 mm 60,0 cal guns - 0,27lbs / 0,12kg shells, 2 000 per gun
              Anti-air guns in deck mount, 1938 Model
              1 x Twin mount on centreline, aft deck forward
                        1 raised mount
      Weight of broadside 34 lbs / 16 kg
      Main Torpedoes
      6 - 21,0" / 533 mm, 23,70 ft / 7,23 m torpedoes - 1,600 t each, 9,599 t total
            submerged bow tubes
      2nd Torpedoes
      2 - 21,0" / 533 mm, 23,70 ft / 7,23 m torpedoes - 1,600 t each, 3,200 t total
            submerged stern tubes
            total 16 torpedoes reload

Machinery:
            Diesel Internal combustion generators plus batteries,
            Electric motors, 2 shafts, 2 700(1320) shp / 2 015(985) Kw = 17,77(9,73) kts
            Range 6 000(110)nm at 10,00(5,00) kts
            Bunker normal = 74 tons, at max displacement = 133 tons

Complement:
            46

Cost:
            £0,494 million / $1,978 million

Distribution of weights at normal displacement:
            Armament: 31 tons, 3,3%
               - Guns: 6 tons, 0,6%
               - Weapons: 26 tons, 2,7%
            Machinery: 72 tons, 7,7%
            Hull, fittings & equipment: 729 tons, 77,6%
            Fuel, ammunition & stores: 95 tons, 10,1%
            Miscellaneous weights: 12 tons, 1,3%
               - Hull below water: 12 tons

Overall survivability and seakeeping ability:
            Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
            331 lbs / 150 Kg = 9,40 x 4,1 " / 105 mm shells or 0,2 torpedoes
            Stability (Unstable if below 1.00): 1,14
            Metacentric height 0,6 ft / 0,2 m
            Roll period: 11,3 seconds
            Steadiness      - As gun platform (Average = 50 %): 48 %
                                   - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,06
            Seaboat quality  (Average = 1.00): 0,84

Hull form characteristics:
            Hull has a flush deck,
              a normal bow and a round stern
            Block coefficient (normal/deep): 0,405 / 0,413
            Length to Beam Ratio: 11,00 : 1
            'Natural speed' for length: 15,43 kts
            Power going to wave formation at top speed: 41 %
            Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 55
            Bow angle (Positive = bow angles forward): 16,20 degrees
            Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
            Freeboard (% = length of deck as a percentage of waterline length):
                                                                    Fore end,            Aft end
               - Forecastle:            28,00%,  6,89 ft / 2,10 m,  5,58 ft / 1,70 m
               - Forward deck:       12,00%,  5,58 ft / 1,70 m,  5,58 ft / 1,70 m
               - Aft deck:                46,00%,  5,58 ft / 1,70 m,  5,58 ft / 1,70 m
               - Quarter deck:        14,00%,  5,58 ft / 1,70 m,  1,97 ft / 0,60 m
               - Average freeboard:                      5,47 ft / 1,67 m
            Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
            Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 44,5%
                        - Above water (accommodation/working, high = better): 40,3%
            Waterplane Area: 3 184 Square feet or 296 Square metres
            Displacement factor (Displacement / loading): 549%
            Structure weight / hull surface area: 115 lbs/sq ft or 562 Kg/sq metre
            Hull strength (Relative):
                        - Cross-sectional: 3,07
                        - Longitudinal: 5,26
                        - Overall: 3,24
            Excellent machinery, storage, compartmentation space
            Extremely poor accommodation and workspace room
            Poor seaboat, wet and uncomfortable, reduced performance in heavy weather

Operational diving depth 107 m
Emergency diving depth 171 m
Crush diving depth 268 m

O23 - O28 (1941)
O29 - O31 (1942)

poniedziałek, 14 października 2024

Lotnictwo 1941

 Lotnictwo 1941

Na zakończenie niderlandzkiego cyklu (jeszcze jeden typ okrętu się pojawi), podaję stan lotnictwa marynarki wojennej na koniec 1941 roku.

Dowództwo Lotnictwa MW dysponuje obecnie:
- 124 samolotami myśliwskimi Fokker D.XXIII,
- 110 samolotami myśliwskimi Koolhoven F.K.58A,
- 50 samolotami myśliwsko-bombowymi Fokker G.I,
- 61 pokładowymi samolotami myśliwskimi Fokker DM.XXI,
- 44 pokładowymi samolotami myśliwskimi Koolhoven F.K.59,
- 47 pokładowymi samolotami torpedowo-bombowymi Renard R.39,
- 53 pokładowymi samolotami rozpoznawczo-bombowymi Renard R.40,
- 36 samolotami rozpoznawczymi Renard R.31,
- 59 wodnosamolotami rozpoznawczymi Fokker C.XI,
- 33 rozpoznawczo-bombowymi łodziami latającymi Fokker C.XIII,
- 42 łodziami latającymi rozpoznawczo-torpedowo-bombowymi Fokker T.VIII,
- 80 samolotami torpedowo-bombowymi Fokker T.V,
- 28 bombowcami Fokker T.IX.
Łącznie daje to liczbę 767 maszyn.

Poniżej, charakterystyki nowo wprowadzonego do uzbrojenia myśliwskiego samolotu pokładowego:

- Koolhoven F.K.59
- jednomiejscowy pokładowy samolot myśliwski, dolnopłat, rok oblotu 1940, lata produkcji 1941-;
- wymiary: (LxSxH) 9,23x10,26x3,00 m, powierzchnia nośna 17,82 m2;
- masa: własna 2149 kg, startowa 2921 kg;
- konstrukcja całkowicie metalowa;
- podwozie klasyczne wciągane w locie, z hakiem ogonowym;
- zespół napędowy: silnik gwiazdowy (podwójna gwiazda), 14-cylindrowy, chłodzony powietrzem Fokker S-14-1190, o mocy nominalnej 1190 KM;
- prędkość maksymalna: 527 km/h;
- pułap maksymalny: 10900 m;
- prędkość wznoszenia: 16,41 m/s;
- zasięg: 501 Mm (928 km);
- uzbrojenie: 2x20 mm, 2x13,2mm.
Samolot ten ma być odpowiedzią na japońskie Mitsubishi A6M „Zero” Jak więc wygląda na jego tle?
- ma mniejszą rozpiętość i powierzchnię nośną, a więc powinien być zwrotniejszy;
- prędkość maksymalną ma o 6 km/h niższą;
- pułap maksymalny ma o 900 m większy;
- prędkość wznoszenia ma o 0,71 m/s większą;
- zasięg ma ponad dwa razy mniejszy;
- uzbrojenie strzeleckie nieznacznie silniejsze, bomb nie przenosi.
Reasumując, w bezpośredniej walce powietrznej powinien być lepszy, natomiast do eskortowania własnych samolotów torpedowych lub bombowych, z uwagi na dwukrotnie niższy zasięg, znacznie gorzej się nadaje.
Model ten ma w najbliższej przyszłości zastąpić na pokładach lotniskowców typ Fokker DM.XXI.

W zaawansowanym stadium przedprodukcyjnym znajdują się trzy typy samolotów. Poniżej, przedstawiam ich zakładane dane taktyczno-techniczne.

- Fokker C.XIV
- dwumiejscowy pływakowy wodnosamolot rozpoznawczy, średniopłat, rok oblotu 1941, lata produkcji 1942-;
- konstrukcja całkowicie metalowa;
- wymiary: (LxSxH) 10,83x12,81x4,79 m, powierzchnia nośna 28,00 m2;
- masa: własna 2539 kg, startowa 3333 kg;
- konstrukcja całkowicie metalowa;
- zespół napędowy: silnik gwiazdowy, 9-cylindrowy, chłodzony powietrzem Fokker S-9-875, o mocy nominalnej 875 KM;
- prędkość maksymalna: 360 km/h;
- pułap maksymalny: 6700 m;
- prędkość wznoszenia: 10,00 m/s;
- zasięg: 947 Mm (1754 km);
- uzbrojenie: 2x7,9 mm, 100 kg bomb.
Samolot ten ma zastąpić, startujący z katapulty na krążownikach i okrętach liniowych  wysłużony, bo produkowany już od 1935 roku model Fokker C.XI.
- Fokker D.XXV
- jednomiejscowy samolot myśliwski, dolnopłat, rok oblotu 1941, lata produkcji 1942-;
- wymiary: (LxSxH) 9,90x12,20x3,00 m, powierzchnia nośna 20,90 m2;
- masa: własna 2458 kg, startowa 3331 kg;
- konstrukcja całkowicie metalowa;
- podwozie klasyczne wciągane w locie;
- zespół napędowy: silnik gwiazdowy (podwójna gwiazda), 14-cylindrowy, chłodzony powietrzem Fokker S-14-1430, o mocy nominalnej 1340 KM;
- prędkość maksymalna: 579 km/h;
- pułap maksymalny: 11100 m;
- prędkość wznoszenia: 16,70 m/s;
- zasięg: 579 Mm (1045 km);
- uzbrojenie: 2x20 mm, 4x13,2 mm.
Model ten ma zastąpić myśliwce Koolhoven F.K.58A.
- Renard R.42
- dwumiejscowy lekki bombowiec (także nurkujący), dolnopłat, rok oblotu 1941, lata produkcji 1942-;
- wymiary: (LxSxH) 11,50x13,80x3,90 m, powierzchnia nośna 34,7 m2;
- masa: własna 3934 kg, startowa 6052 kg;
- konstrukcja całkowicie metalowa;
- podwozie klasyczne wciągane w locie;
- zespół napędowy: silnik gwiazdowy (podwójna gwiazda), 14-cylindrowy, chłodzony powietrzem Fokker S-14-1430, o mocy nominalnej 1340 KM;
- prędkość maksymalna: 392 km/h;
- pułap maksymalny: 8000 m;
- prędkość wznoszenia 5,31 m/s;
- zasięg: 952 Mm (1763 km);
- uzbrojenie: 2x13,2 mm, 2x7,9 mm, 1250 kg bomb.

Na etapie prac koncepcyjno-projektowych są:
- ciężki bombowiec 7-osobowy, 4-silnikowy, o prędkości maksymalnej 430 km/h, zasięgu 2200 Mm (4075 km) i udźwigu do 4000 kg bomb;
- samolot myśliwski jednoosobowy, 1-silnikowy, o prędkości maksymalnej 620 km/h, zasięgu 810 Mm (1500 km) i udźwigu do 100 kg bomb;
- rozpoznawczo-bombowa łódź latająca 5-osobowa, 2-silnikowa, o prędkości maksymalnej 350 km/h, zasięgu 2500 Mm (4630 km) i udźwigu do 1500 kg bomb.