wtorek, 6 stycznia 2015

Symbole państwowe i Marynarki Wojennej - uzupełnienie



Symbole państwowe i Marynarki Wojennej - uzupełnienie



Ponieważ niebawem w naszej flocie pojawią się okręty lotnicze oraz jacht królewski, uzupełniłem zestaw symboli państwowych i MW o brakujące elementy. Przy okazji informuję, że bandera handlowa naszego Państwa jest identyczna z flagą państwową. Proporzec królewski jest podnoszony na grotmaszcie jedynie w czasie obecności monarchy na okręcie. Okręt noszący taki proporzec jest uważany za „najstarszy” w polskiej flocie, a także odpowiednio traktowany wg zasad ceremoniału morskiego.
Poniżej uzupełnione o proporzec królewski oraz znak lotnictwa oraz lekko poprawione zestawienie graficzne.


4 komentarze:

  1. Szkoda, że orzeł pozostał niezmieniony. Są znacznie piękniejsze wzory z "zamkniętą" koroną. Apeluję do Kolegi, jako porządnego (nie wątpię!) "Krakauera", o ponowne przemyślenie tematu!
    ŁK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wszystko z powodu mojego lenistwa! Nie chciało mi się rysować symboli od nowa, to pościągałem z sieci nadające się do łatwego przetworzenia grafiki. Poza tym uznałem (i chyba słusznie), że na rysunkach okrętów i tak szczegółów bander, proporców i proporczyków nie będzie widać. Widać je niestety na zaprezentowanych wzorach. Mea culpa!
      Jak znajdę czas i motywację(!), to postaram się to poprawić.

      JKS

      Usuń
  2. Motywacja... otóż to! (słowo-klucz!) :)
    ŁK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zagadnienie symboli jest w stosunku do głównego tematu tego bloga drugorzędne (powtarzam, na rysunkach okrętów szczegółów nie widać), a ja ... jestem tylko człowiekiem. Niczego nie obiecuję, ale może ...

      JKS

      Usuń