środa, 25 listopada 2015

Kuter ochrony wybrzeża typu KP-31 1929 (6 szt.)



Kuter ochrony wybrzeża typu KP-31 1929 (6 szt.)

Zastanawiałem się, czy potrzebne są nam nowe kutry ochrony wybrzeża, a tu okazało się, że przejmujemy nowe terytorium zamorskie i kutry będą jak znalazł.
W porównaniu do poprzednich typów, prezentowane jednostki są nieco większe, i silniej uzbrojone, ale wolniejsze. Biorąc pod uwagę niełatwe, a czasami bardzo niebezpieczne warunki żeglugowe w rejonie zachodniej Melanezji, rezygnacja z większej szybkości na korzyść dzielności morskiej i większego zasięgu okazała się trafną decyzją. Dalszą konsekwencją tej decyzji była zmiana układu siłowni; dwa silniki benzynowe i jednego diesla zastąpiły dwa diesle. W zakresie uzbrojenia prócz zwiększenia kalibru działka dziobowego, pojawiło się nieistniejące wcześniej uzbrojenie pop. Składa się ono z dwu zrzutni lekkich bomb głębinowych nowego wzoru.
Kutry tego typu są pierwszym „dziełem” stoczni w Pontus Regius na Pembie. Przedsięwzięcie to udowodniło z jednej strony zdolność stoczni do samodzielnej budowy niewielkich jednostek, a z drugiej nieopłacalność tych działań (wszystkie materiały, urządzenia i uzbrojenie trzeba było dowieźć z zewnątrz). Dlatego też, w czasie pokoju stocznia ta skupi się na działalności remontowej, z wyłączeniem remontów głównych.


 KP-31, Poland Coast guard boat laid down 1929


Displacement:
            50 t light; 51 t standard; 54 t normal; 57 t full load

Dimensions: Length (overall / waterline) x beam x draught (normal/deep)
            (94,40 ft / 91,86 ft) x 13,12 ft x (5,25 / 5,36 ft)
            (28,77 m / 28,00 m) x 4,00 m  x (1,60 / 1,64 m)

Armament:
      1 - 1,57" / 40,0 mm 60,0 cal gun - 2,05lbs / 0,93kg shells, 200 per gun
              Anti-air gun in deck mount, 1919 Model
              1 x Single mount on centreline, forward deck forward
      1 - 0,51" / 13,0 mm 75,0 cal gun - 0,11lbs / 0,05kg shells, 1 000 per gun
              Machine gun in deck mount, 1925 Model
              1 x Single mount on centreline, aft deck forward 1 raised mount
      Weight of broadside 2 lbs / 1 kg
      Main DC/AS Mortars
      2 - 246,92 lbs / 112,00 kg Depth Charges + 8 reloads - 1,102 t total
            in stern depth charge racks

Machinery:
            Diesel Internal combustion motors,
            Direct drive, 2 shafts, 1 091 shp / 814 Kw = 20,00 kts
            Range 500nm at 12,00 kts
            Bunker at max displacement = 5 tons

Complement:
            9 - 12

Cost:
            £0,023 million / $0,092 million

Distribution of weights at normal displacement:
            Armament: 2 tons, 4,0%
               - Guns: 1 tons, 1,5%
               - Weapons: 1 tons, 2,5%
            Machinery: 27 tons, 50,0%
            Hull, fittings & equipment: 21 tons, 37,9%
            Fuel, ammunition & stores: 4 tons, 8,1%
            Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
            Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
              26 lbs / 12 Kg = 13,2 x 1,6 " / 40 mm shells or 0,1 torpedoes
            Stability (Unstable if below 1.00): 1,22
            Metacentric height 0,3 ft / 0,1 m
            Roll period: 9,4 seconds
            Steadiness      - As gun platform (Average = 50 %): 70 %
                                   - Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,05
            Seaboat quality  (Average = 1.00): 1,00

Hull form characteristics:
            Hull has rise forward of midbreak,
              a normal bow and large transom stern
            Block coefficient (normal/deep): 0,300 / 0,307
            Length to Beam Ratio: 7,00 : 1
            'Natural speed' for length: 11,72 kts
            Power going to wave formation at top speed: 72 %
            Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 70
            Bow angle (Positive = bow angles forward): 16,00 degrees
            Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
            Freeboard (% = length of deck as a percentage of waterline length):
                                               Fore end,        Aft end
               - Forecastle:            20,00%,  8,86 ft / 2,70 m,  7,87 ft / 2,40 m
               - Forward deck:       35,00%,  7,87 ft / 2,40 m,  7,87 ft / 2,40 m
               - Aft deck:    30,00%,  3,94 ft / 1,20 m,  3,94 ft / 1,20 m
               - Quarter deck:        15,00%,  3,94 ft / 1,20 m,  3,94 ft / 1,20 m
               - Average freeboard:                      6,18 ft / 1,88 m
            Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
            Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 165,3%
                        - Above water (accommodation/working, high = better): 94,4%
            Waterplane Area: 736 Square feet or 68 Square metres
            Displacement factor (Displacement / loading): 79%
            Structure weight / hull surface area: 13 lbs/sq ft or 66 Kg/sq metre
            Hull strength (Relative):
                        - Cross-sectional: 0,54
                        - Longitudinal: 7,61
                        - Overall: 0,70
            Cramped machinery, storage, compartmentation space
            Adequate accommodation and workspace room
            Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform

KP-31 - KP-36 (1929)




2 komentarze:

  1. Zgrabny okręcik.Dobrze, że przynajmniej przy takich "drobnoustrojach' nie możesz zbytnio przeszarżować z uzbrojeniem. Co nie zmienia stanu rzeczy, że jednostka jest, na mój gust, zanadto "modern"! :)
    ŁK

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki inny Batory i zgadzam się zgrabne 6 okręcików. Będą zalatane w przyszłości. Więcej ich nam będzie potrzeba tak w koloniach jak i w "domu", coś musi pływać do dookoła wysepek i przy brzegach w rejonie płycizn.
    Kpt.G

    OdpowiedzUsuń